ورود  پالایش نفت بندرعباس  به بورس تا هفته آینده

دنیای اقتصاد - بندرعباس: مدیر عامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: ظرف هفته آینده با‌پذیرش سهام شرکت پالایش نفت بندرعباس در بورس، این شرکت عملا وارد بازار بورس خواهد شد. مهندس علیرضا امین افزود: تمام مدارک لازم مورد مطالبه شرکت کارپرداز و ‌سازمان خصوصی‌سازی، ارائه شده است و امیدواریم که تا پایان اردیبهشت ماه ۸۹، سهام این پالایشگاه به بخش خصوصی واگذار شود. بر اساس این گزارش در نشستی که با حضور گروهی از شرکت سرمایه‌گذاری امین در شرکت پالایش نفت بندرعباس برگزار شد، وضعیت فیزیکی این شرکت از نظر میزان تولیدات، طرح‌های اجرایی و میزان سوددهی برای ورود هرچه سریع‌تر به بازاربورس مورد تجزیه و تحلیل و بررسی قرار گرفت.

مهندس امین ضمن ارائه توضیحاتی برای بازرسان‌سازمان بورس در مورد شرکت پالایش نفت بندرعباس به مراحل اجرای طرح افزایش ظرفیت بنزین در این شرکت نیز اشاره کرد و افزود: ساخت این طرح در این پالایشگاه، با ۴۱‌درصد پیشرفت فیزیکی، به طور شبانه روز ادامه دارد؛ ضمن اینکه کالاهای مورد نیاز این پروژه نیز طبق برنامه، تامین خواهد شد.

مهندس امین تصریح کرد: هم اکنون شرکت پالایش نفت بندرعباس ،در میان ۹ پالایشگاه ایران، از نظر ظرفیت بعد از پالایشگاه آبادان و اصفهان، سومین پالایشگاه و از نظر‌درصد تولید بنزین، با ظرفیت ۱۰‌میلیون لیتر در روز اولین پالایشگاه کشور با ظرفیت بالا است که با اجرای طرح افزایش ظرفیت بنزین تولیدی در این پالایشگاه از ۱۰ میلیون لیتر به ۱۳ میلیون لیتر در روز، افزایش می‌یابد. وی گفت: با اجرای طرح افزایش ظرفیت بنزین، میزان سوددهی این پالایشگاه افزایش خواهد یافت.