دنیای اقتصاد - بوشهر: مدیرعامل پتروشیمی جم اعلام کرد: مجموع تولید محصولات این مجتمع در سال ۱۳۸۸ بیش از دومیلیون و ۱۰ هزار و ۲۳۵ تن بوده است . مهندس حسن بیگی با اعلام این خبر اظهار کرد: مجتمع پتروشیمی جم (الفین دهم) ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و ۳۲۰ هزار تن اتیلن و ‎ ۳۰۶ هزار تن پروپیلن را دارد.

وی افزود: بیش از ۹۰ درصد محصولات تولیدی این مجتمع از طریق بندر تخصصی صادرات محصولات پتروشیمی پارس به خارج از کشور صادر و کمتر از ۱۰ درصد از آن در بازارهای داخلی عرضه می‌شود. مدیرعامل پتروشیمی جم گفت: این مجتمع اوایل سال گذشته موفق شد با تولید روزانه سه هزار و ۵۰۰ تن اتیلن رکورد تولید این محصول را در خاورمیانه به نام خود ثبت کند، ضمن اینکه برای ثبت رکورد جهانی تولید اتیلن به میزان چهار هزار تن در روز نیز گام‌های بلندی برداشته است. بیگی اظهار کرد: پتروشیمی جم برای انجام فرآیند تولید، روزانه پنج هزار تن خوراک شامل دو هزار و ۳۰۰ تن اتان و دو هزار و ۷۰۰ تن ترکیبات هیدروکربوری مورد نیاز خود را از مجتمع‌های پتروشیمی آریاساسول، پارس و برزویه (نوری) تامین می‌کند. وی بیان کرد: فاز دوم این مجتمع نیز با راه‌اندازی و بهره‌برداری از واحد بوتادین به ظرفیت تولید ۸۵ هزار تن در سال بهمن ماه سال گذشته در مدار تولید قرار گرفت.

مدیرعامل پتروشیمی جم اضافه کرد: این واحد بزرگ‌ترین واحد بوتادین در کشور است و تا ۱۰ سال آینده نیز بزرگ‌ترین واحد تولید بوتادین در کشور خواهد بود.