ایرالکو امسال به سوددهی می‌رسد

دنیای اقتصاد - اراک - مجید نیک‌عهد: مدیرعامل شرکت آلومینیوم ایران با اعلام اینکه این شرکت در سال گذشته به علت بحران اقتصاد جهانی زیانی بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان داشته افزود: این زیان در ۶ ماه اول سال گذشته ۴۸ میلیارد تومان بود که با مدیریت صحیح بحران و کاهش هزینه‌های مختلف توانستیم در ۶ ماهه دوم علاوه بر سوددهی میزان این زیان را تا ۳۰ میلیارد تومان کاهش دهیم. مهندس رازقی افزود: شرکت آلومینیوم ایران به هیچ وجه دچار مشکل نیست و با توجه به برنامه پیش‌بینی شده در سال‌جاری علاوه بر افزایش تولید حتما سوددهی خوبی نیز خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت آلومینیوم ایران گفت: با توجه به همه بحران‌ها این شرکت توانسته در سال گذشته با افزایش ۲۲ هزار تنی به رکورد ۱۶۷ هزار تن تولید آلومینیوم در سال گذشته دست پیدا کند. وی با بیان اینکه این رقم برای سال جاری به ۱۸۳ هزار تن خواهد رسید، افزود: طبق برنامه مصوب شرکت قصد داریم تا ابتدا بازار داخلی را از آلومینیوم بی‌نیاز کنیم و سپس به صادرات این محصول بپردازیم. مدیرعامل ایرالکو عمده‌ترین برنامه‌های این شرکت را برای سال‌جاری تسریع در ساخت واحد آندسازی و میله‌گذاری طرح جدید کارخانه تولید آلومینیوم اراک و ساخت نیروگاه برق ۵۶۰ مگاواتی عنوان کرد و گفت: مقدمات این کار انجام شده و در حال برنامه‌ریزی هستیم.

وی علت تصمیم ساخت نیروگاه را مصرف بالای برق در ساخت شمش آلومینیوم عنوان کرد و گفت: کارخانه آلومینیوم اراک سالانه رقمی‌بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان هزینه برق پرداخت می‌کند.

وی در خصوص وضعیت کارگران کارخانه آلومینیوم اراک هم گفت: هم‌اکنون ۳۷۲۰ نفر به طور مستقیم در کارخانه مشغول به کار هستند که از این تعداد ۳۳۶۰ نفر به صورت مستقیم با کارخانه قرارداد دارند و مابقی نیز تحت پوشش پیمانکاران موجود در مجموعه هستند.

مهندس رازقی گردش مالی کارخانه را در ماه ۱۶ میلیارد تومان دانست و گفت: از این مبلغ ماهانه ۵ میلیارد تومان حقوق کارکنان است.