ایمن‌سازی شبکه راه‌های هرمزگان در دستور کار است

دنیای اقتصاد - بندرعباس - علی نظری: مدیرکل راه و ترابری هرمزگان گفت: بهسازی و روکش آسفالت محورهای پر تردد اصلی و فرعی و روستایی استان در سال جاری یکی از برنامه‌های اداره کل راه‌و‌ترابری هرمزگان است که به‌طور جد پیگیری می‌شود. مهندس مقبلی با اشاره به اینکه در سال گذشته حدود ۴۰۰ کیلومتر از محورهای اصلی، فرعی و روستایی سطح رویه آسفالت آنها مجددا در راستای بهسازی، روکش آسفالت شده است، اظهار کرد: در سال جاری نیز همانند سال گذشته یکی از برنامه‌های مهم اداره کل راه و ترابری استان هرمزگان ایمن‌سازی شبکه راه‌های استان به ویژه نصب علائم راهنمایی و رانندگی، خط کشی راه‌ها، نصب علائم افقی و عمودی، نصب علائم دیجیتالی در محورهای استان، ایجاد روشنایی در نقاط پرحادثه و در مجموع اقداماتی که سبب افزایش ضریب ایمنی تردد شبکه ارتباطی برون شهری می‌شود، است.

وی ادامه داد: اصلاح و رفع نقاط پرحادثه در محورهای پرتردد از قبیل ساخت دوربرگردان، ساماندهی مکان‌های اتصالی راه‌های فرعی به اصلی و اجرای موارد بازدارنده افزایش سرعت وسایل نقلیه در نقاط مسکونی و تمام اقداماتی که نتیجه آنها کاهش سوانح جاده‌ای است نیز در دستور کار قرار دارد. مقبلی در ادامه گفت: ساخت راه‌های روستایی بالای ۵۰ و ۱۰۰ خانوار یکی از فعالیت‌های مهم اداره کل راه و ترابری هرمزگان در سال‌جاری است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ساخت ۵۷۰ کیلومتر راه روستایی در استان در حال اجرا است اظهار امیدواری کرد با برنامه‌ریزی‌هایی که در دستور کار است این میزان راه در آینده‌ای نزدیک به زیر بار ترافیک برود. مدیرکل راه و ترابری هرمزگان در پایان از افزایش اعتبارات راهداری در این استان با توجه به استهلاک بالای تاسیسات راهداری که ریشه در اقلیم منطقه دارد، خبر داد.