نصب اولین جایگاه سریع‌النصب سوخت در گیلان

دنیای اقتصاد - رشت - مجتبی عابدینی: جایگاه سریع‌النصب سوخت در شهر جیرنده از توابع عمارلوی شهرستان رودبار به عنوان اولین جایگاه سریع‌النصب در سطح استان گیلان راه‌اندازی شد. حسین کرد، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه گیلان در مراسم راه‌اندازی این جایگاه اعلام کرد: این جایگاه دارای ۲ مخزن بنزین و نفت گاز هر یک به ظرفیت ۳۰‌هزار لیتر و ۲ تلمبه با ۳ نازل سوخت رسان است. وی افزود: تجهیزات این جایگاه به صورت پیش ساخته توسط شرکت گیلبارکوه اصفهان ساخته و به وسیله تریلر به استان گیلان و ارتفاعات جیرنده حمل شده است.

حسین کرد در ادامه به ارائه راهکارهای شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه گیلان برای حل مشکلات تردد در جایگاه‌های سی‌ان‌جی استان پرداخت و گفت: تصویب و تایید ساخت جایگاه در ۸ نقطه شهرستان رشت توسط بخش خصوصی صورت گرفته و پس از بررسی‌های انجام شده ۸ قطعه زمین از مجموع زمین‌های پیشنهادی متقاضیان برای احداث جایگاه سی‌ان‌جی، مورد تایید شرکت واقع و مجوزهای لازم برای احداث جایگاه صادر شده است.وی گفت: اولویت انتخاب و تایید این زمین‌ها علاوه بر دارابودن شرایط عمومی و اختصاصی احداث جایگاه سی‌ان‌جی، واقع شدن در مسیرهای پرترافیک شهر رشت و در راستای کاهش مشکلات ترافیکی در جایگاه‌های سی‌ان‌جی این شهر بوده است.

کرد ادامه داد: افزایش ظرفیت ۳ باب جایگاه سی‌ان‌جی به میزان ۲ برابر با نصب ۳ دستگاه کمپرسور در ۳ باب جایگاه در سطح شهرستان رشت (دولت‌آباد، گیل و نخودچهر) است که ظرفیت سوخت رسانی این جایگاه‌ها را به ۲ برابر افزایش خواهد داد. وی در ادامه طرح بازدید از جایگاه‌ها را به منظور بهره‌برداری و نگهداری صحیح ضروری دانست و گفت: کارگروه سی‌ان‌جی استان نیز برای حمایت از بخش خصوصی، متشکل از شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، شرکت توزیع برق، شرکت گاز و اداره راه وترابری در جهت تاییدیه زمین‌های پیشنهادی برای احداث توسط بخش خصوصی تشکیل شده و تاکنون از ۱۰ قطعه زمین پیشنهادی بازدید به عمل آمده و زمین‌های مورد تایید در حال انجام مراحل بعدی است.

حسین کرد در پایان خاطرنشان کرد: هم اکنون تعداد ۵۱ باب جایگاه سی‌ان‌جی در استان گیلان فعال است که از این تعداد ۲۷ باب جایگاه تک منظوره (تنها فرآورده سی‌ان‌جی) و ۲۴ مورد نیز ۲ منظوره (فرآورده سی‌ان‌جی و بنزین و نفت‌گاز) است.