راه‌اندازی بانک توسعه صادرات در اردبیل

دنیای اقتصاد - اردبیل - مهدی حسین‌نژاد: نخستین شعبه بانک توسعه صادرات در استان اردبیل با حضور استاندار اردبیل راه‌اندازی شد. در مراسم افتتاح این بانک، علی‌رییسی، رییس اتاق بازرگانی استان اردبیل به رسالت اصلی بانک توسعه صادرات در کمک به افزایش صادرات و همچنین رشد متناسب نقدینگی در کشور اشاره و خاطر‌نشان کرد‌: کمک‌های ریالی و ارزی این بانک به تولید‌کنندگان و صادر‌کنندگان موجب توسعه واحدهای صادراتی و تولیدی، تبدیلی، فنی، مهندسی، پیمانکاری و کارگری می‌شود.

دراین مراسم محمد رضا شهلایی فرد، رییس شعبه بانک توسعه صادرات استان نیز با ابراز خرسندی از راه‌اندازی سی و پنجمین شعبه این بانک در اردبیل اظهار کرد‌: تسهیلاتی که این بانک به تجار و صادر‌کنندگان ارائه می‌دهد در بخش‌های مختلف صدور کالا، خدمات، ضمانت‌نامه ارزی، صدور حواله جات، افتتاح حساب‌های ارزی و ریالی با استفاده از نیروهای مجرب و متخصص بسیار کارگشا و مناسب است.

حبیب احمدی، رییس اداره امور شعب بانک توسعه صادرات نیز در این مراسم گفت‌: شعبات بانک توسعه صادرات از سال ۷۰ با هدف کمک به توسعه صادرات غیرنفتی و افزایش مبادلات گمرگی با کشورهای دیگر راه‌اندازی شده که شعبات این بانک در مراکز استان‌ها و شهرهای بزرگ را دنبال می‌کنیم. وی هدف از راه‌اندازی بانک توسعه صادرات در استان را شتاب بخشیدن به امر صادرات اعلام و خاطر‌نشان کرد‌: در یک سال گذشته هفت شعبه را در کشور راه‌اندازی کردیم و در تلاش هستیم، سه شعبه دیگر نیز راه‌اندازی کنیم.