خراسان شمالی در انتظار توسعه

دنیای اقتصاد - بجنورد- جواد آگاهی: استاندار خراسان شمالی با انتقاد شدید از عملکرد ضعیف سرمایه‌گذاران در این استان گفت: متاسفانه ۹۰درصد از سرمایه‌گذاران در این استان به فکر سرمایه بری هستند. محمد حسین جهانبخش در شورای اداری بجنورد که در خصوص بررسی مشکلات مرکز خراسان شمالی برگزار شد، افزود: بعضی از سرمایه‌گذاران با وجودی که حتی ۱۰درصد آورده را ندارند، اما ادعای سرمایه‌گذاری میلیاردی دارند. وی تصریح کرد: در صورتی که سرمایه‌گذاران این استان روند خلف وعده خود را ادامه دهند، خلع ید خواهند شد.

نماینده مردم بجنورد، مانه وسملقان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این جلسه گفت: با وجود اینکه خراسان شمالی در سال ۸۵به عنوان استان کمتر توسعه یافته معرفی شده، اما دوسالی است که اعتبارات آن بر مبنای توازن منطقه‌ای توزیع نمی‌شود.

موسی‌الرضا ثروتی افزود: در سفر اول رییس‌جمهور به خراسان شمالی تصویب شد که این استان به شاخص‌های متوسط کشوری برسد، اما پس از گذشت ۵ سال از تاسیس خراسان شمالی، این استان هنوز در اکثر شاخص‌ها از متوسط کشوری پایین تر است.

وی همچنین گفت: هنوز اداره‌های کل در واحدهای اداره‌های شهرستانها مستقرند که این امر باعث شده تا مردم در انجام کارهای اداری خود با مشکل روبه‌رو شوند. وی مشکلات پیشروی این استان را حاشیه‌نشینی و تعیین تکلیف نشدن شهری یا روستایی بودن حاشیه‌ها، عدم تعیین بودجه مستقل برای حاشیه شهر، وجود دامداری‌ها در حواشی شهر، ساخته نشدن کنارگذر جنوبی شهر، بهداشت عمومی شهر و... عنوان کرد.