دنیای اقتصاد - شرق استان تهران: توجه ویژه به مسائل فرهنگی، اشتغال و توسعه کشاورزی صنعتی و مسکن مهر چهار اولویت اصلی فعالیت‌های شهرستان پاکدشت در سال جاری است. مقبلی، فرماندار شهرستان پاکدشت در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» به اولویت‌های شهرستان پاکدشت در سال جاری اشاره کرد و افزود: از آن جا که بحث توسعه فرهنگی و جنبش نرم‌افزاری جزو مباحث مهم کشور‌هاست توجه به مسائل فرهنگی جزو اولویت‌های برنامه‌ریزی برای شهرستان است.

وی بحث اشتغال جوانان و مسکن مهر، توسعه بخش کشاورزی و سوق‌دهی آن به سوی کشاورزی صنعتی و مکانیزه به منظور استفاده بهینه از آب و خاک و نهاده‌های کشاورزی را جزو اولویت‌های بعدی دانست و افزود: دولت به مسکن مهر در شهرستان پاکدشت نگاه ویژه‌ای دارد که دو مرحله بازدید وزیر مسکن و شهرسازی در کمتر از دو ماه از پاکدشت دلیلی بر این ادعا است.

وی در این باره افزود: شتاب اجرای مسکن مهر در پاکدشت بسیار خوب است، به طوری که مجتمع کارگاهی در ۱۵۰ هکتار زمین تجهیز شده و همه شرکت‌های تعاونی تحت نظارت فرمانداری و اداره تعاون و مسکن و شهرسازی استان و شهرستان در حال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر برخی بلوک‌ها به زیر سقف اول رسیده، افزود: در روزهای آینده سقف دوم هم زده خواهد شد.

مقبلی در ادامه در خصوص تغییر نام نیروگاه سیکل ترکیبی دماوند به شهدای پاکدشت نیز گفت: این تغییر نام به دستور شخص رییس‌جمهور و با پیگیری مجدانه نماینده شهرستان پاکدشت بوده است و پس از طی مراحل مورد نیاز، اعلام رسمی آن صورت خواهد پذیرفت.