دنیای اقتصاد - رشت - مجتبی عابدینی: در سال جاری باید تمام توان خود را برای افزایش سهم بخش صنعت در تولید ناخالص ملی تا ۲۵ درصد معطوف کنیم، زیرا در این صورت خواهیم توانست در زمره کشورهای توسعه یافته صنعتی قرار بگیریم. مهندس محمد حسین اصغریان، رییس ستاد هماهنگی صنایع و معادن استان گیلان در اولین جلسه این ستاد در سال جاری گفت: برای دستیابی به چشم‌انداز ۲۰ ساله توسعه و ایران ۱۴۰۰، بایستی جدیت و تلاش مضاعف را سرلوحه کارها قرار داده و برای موفقیت روزافزون در عرصه‌های اقتصادی صنعتی کوشش کنیم.

وی افزود: بر اساس قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، سهم ۳۰ درصدی برای بخش تولید از محل بودجه این طرح در نظر گرفته شده که باید در اجرای مطلوب و موفق طرح هدفمند کردن یارانه‌ها در بخش صنعت تلاش کرده و مقدمات آن را فراهم کنیم.

رییس ستاد هماهنگی صنایع و معادن استان گیلان در پایان با اشاره به لزوم بهره‌گیری مناسب از ظرفیت‌های موجود در عرصه صنعت و معدن برای آموزش مهارت‌ها و تربیت نیروهای کار ماهر و متخصص گفت: باید از توانمندی‌های بخش آموزش فنی و حرفه‌ای به نحو مطلوبی استفاده کرد و اطلاع رسانی مناسب و گسترده می‌تواند در این زمینه راهگشا باشد.