دنیای اقتصاد- بندرعباس - علی نظری: رییس کمیته حمل‌و‌نقل ستاد تسهیلات سفرهای هرمزگان گفت: ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی جاده‌ای استان امسال ۴۷۲هزار مسافر را در ایام نوروز جابه‌جا کرد. مهندس غلامعباس بهرامی نیا افزود: ناوگان جاده‌ای هرمزگان در ایام نوروز با ۱۷درصد افزایش ظرفیت نسبت به سال گذشته، ۲۱۰اتوبوس و ۳۰۰دستگاه مینی‌بوس به همراه یک‌هزار و ۲۰۰ سواری عمومی را برای جابه‌جایی مسافران نوروزی در مسیرهای مختلف به کار گرفت. وی ادامه داد: در ناوگان هوایی و دریایی و ریلی نیز افزایش ظرفیت موجب شد تا ایام نوروز بدون هرگونه مشکل سپری شده و رضایتمندی عمومی در این زمینه فراهم شود. به گفته بهرامی نیا، ناوگان حمل‌ونقل دریایی نیز با افزایش چهار فروند شناور جدید توانست عملیات تردد دریایی را به خوبی انجام دهد.

وی درباره ناوگان هوایی نیز گفت: ناوگان حمل‌ونقل هوایی نیز با ایجاد شش مسیر جدید نسبت به نوروز سال گذشته خدمات مطلوبی را به مسافران ارائه داد. مدیر کل حمل‌و‌نقل و پایانه‌های استان همچنین اظهار کرد: افزایش ظرفیت جابه‌جایی مسافر توسط ناوگان حمل‌و‌نقل ریلی نیز از راه افزایش واگن محقق شد که در این بخش نیز جابه‌جایی مسافر نزدیک به ۲۰درصد افزایش را نشان می‌دهد.

بهرامی نیا خاطرنشان کرد: اعزام کاروان راهیان نور نیز در نوروز امسال حدود ۹۸درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت، به طوری که ۴هزار و ۵۲۵مسافر در این بخش با استفاده از ۱۰۴دستگاه اتوبوس و پنج دستگاه مینی‌بوس راهی مناطق دفاع مقدس در استان خوزستان شدند.وی همچنین با اشاره به اقدامات کمیته حمل‌و‌نقل در ایام نوروز خاطرنشان کرد: تدابیر ترافیکی تونل ۱۷ شهریور (تنگه زاغ)، تامین پارکینگ جنب اسکله شهید حقانی جهت عزیمت مسافران به جزیره قشم، افزایش ناوگان دریایی، افزودن شش مسیر به ناوگان حمل‌ونقل هوایی، افزایش ظرفیت ۲۰درصدی ناوگان ریلی و افزایش ۱۷ درصدی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای بخشی از این اقدامات بوده است.

این مقام مسوول در ادامه گفت: با محدودیت‌های ترافیکی اعمال شده توانستیم روانی ترافیک در محور سیرجان و مسیر منتهی به تونل تنگه زاغ را داشته باشیم.

مدیر کل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان در ادامه گفت: روزانه تعداد ۱۷۱۰ دستگاه ناوگان حمل‌ونقل عمومی شامل ۲۱۰ دستگاه اتوبوس، ۱۲۰۰ دستگاه سواری و۳۰۰ دستگاه مینی‌بوس جابه‌جایی مسافران را به مقاصد درون و برون استان به انجام رساندند. بهرامی نیا ضمن اشاره به تهیه تعداد۶۰ دستگاه دوربین کنترل سرعت گفت: قرار دادن آنها در اختیار پلیس راه استان موجب کاهش تخلفات رانندگی در محورهای استان شد که در این خصوص شاهد کاهش ۷/۹ درصد تصادفات نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده‌ایم.

وی در ادامه گفت: نصب و بهره‌برداری از دوربین‌های کنترلی، نظارتی در سه نقطه از محورهای مواصلاتی استان هرمزگان صورت گرفت و به منظور استفاده از ابزار و سیستم‌های نوین هوشمند جهت نظارت و مدیریت ترافیک در محورهای مواصلاتی استان و کسب اطلاع همزمان از وضعیت تردد در راه‌ها و تهیه گزارش‌های تحلیلی و آمارهای کاربردی، شعبه مرکز مدیریت راه‌ها در اداره کل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان، با تجهیزات و امکانات مورد نیاز مونیتورینگ ترافیک و با اتصال به شبکه فیبر نوری راه‌اندازی شد.رییس کمیته حمل‌و‌نقل ستاد تسهیلات سفر در پایان گفت: این سیستم امکان شناسایی نقاط پرتردد و حادثه خیز در امتداد محورهای مواصلاتی استان را جهت برنامه‌ریزی در راستای بهبود وضعیت ترافیک و تامین ایمنی و کاهش تصادفات جاده‌ای و تلفات ناشی از آن فراهم می‌کند.