دنیای اقتصاد - رشت - مجتبی عابدینی: واحد‌های صنعتی استان گیلان تا پایان فروردین ماه سال جاری مهلت دارند تا با شرکت در طرح ملی به روزرسانی واحدهای صنعتی، شناسه صنعتی دریافت کنند. مجید عباسیان، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان ضمن دعوت از واحدهای صنعتی استان برای شرکت در این طرح ملی گفت: تصمیم‌گیری‌ها و سیاستگذاری‌ها در بخش صنعت و معدن همانند بسیاری از بخش‌های دیگر فرآیندی پیوسته با بازنگری‌های دوره‌ای و با هدف توسعه و بهبود فضای کسب و کار صنعتی است.

وی افزود: نظام سیاست‌گذاری صنعتی کشور باید از قابلیت پویایی و بازنگری مستمر برخوردار باشد که این امر جز با دسترسی به اطلاعات جامع، کارآمد و به روز میسر نمی شود، لذا واحدهای صنعتی جهت شرکت در این طرح ملی، می‌توانند تا پایان فروردین ماه سال جاری با مراجعه به وب‌سایت وزارت صنایع و معادن نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان گفت:پس از پایان این طرح به هر یک از واحدهای صنعتی شرکت‌کننده، شناسه صنعتی ارائه خواهد شد و خدمات دولتی به این واحدها اعم از تعیین تعرفه‌های برق، آب و مصارف سوختی، تسهیلات بانکی و سایر موارد مشابه منوط به ارائه شناسه صنعتی خواهد بود.

عباسیان ادامه داد: همچنین ملاک بهره‌مندی از کلیه سیاست‌های حمایتی در طرح هدفمند کردن یارانه‌ها منوط به اخذ این شناسه است. وی خاطرنشان کرد: در همین راستا همه روزه کارشناسان شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان و سازمان صنایع و معادن جهت ارائه راهنمایی‌های تکمیلی و پاسخگویی به واحدهای صنعتی آماده همکاری هستند.