دنیای اقتصاد - اهواز - کیوانه گرجی: سرپرست راه و ترابری خوزستان از ۸۵ درصد پیشرفت کاری بزرگ‌ترین تقاطع غیرهمسطح خاورمیانه در خوزستان خبر داد. منوچهر رحمانی طول این تقاطع غیرهمسطح را با بیش از ۱۰ کیلومتر در خاورمیانه بی‌نظیر توصیف کرد و گفت: عملیات ساخت این تقاطع از سال ۱۳۸۵ آغاز و تاکنون برای اجرای آن بیش از ۳۰ میلیارد تومان هزینه شده است. وی خاطرنشان کرد: با احداث این تقاطع ایمنی ترافیک عبوری در نقطه اتصالی آزادراه خلیج‌فارس و محور ورودی شهر اهواز به طور کامل تامین می‌شود. سرپرست راه و ترابری خوزستان عرض این تقاطع را در سه باند با ۲۷ متر عرض اعلام کرد و افزود: عبور از نهر مالح، خط آهن اهواز ـ بندر امام و لوله‌های نفتی و گازی شرکت ملی نفت ایران از جمله دلایل احداث این تقاطع غیرهمسطح است.

رحمانی ویژگی دیگر این سازه را پیش ساخته بودن تیرهای آن و انتقال آن به محل اجرای پروژه اعلام کرد و ادامه داد: در حال حاضر بخشی از این تقاطع با توجه به نیاز به برقراری ارتباط با آزادراه خلیج‌فارس مورد بهره‌برداری قرار گرفته که پیش‌بینی می‌شود با تکمیل و بهره‌برداری از آن وضعیت ترافیکی این نقطه بهبود یابد. وی در ادامه ارتفاع خاکریزی شده برای ساخت این طرح را ۱۰ متر اعلام کرد و بیان داشت: برای احداث این تقاطع تاکنون بیش از ۶۰‌هزار مترمکعب بتن‌ریزی انجام شده است.

سرپرست راه و ترابری خوزستان هزینه کلی اجرای این طرح را ۴۰ میلیارد تومان اعلام کرد و یادآور شد: تا کنون بیش از ۳۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.