دنیای اقتصاد - اصفهان - مهدی رفائی: با حضور استاندار ومدیر کل حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان، پروژه بهینه‌سازی راندمان سیستم‌های غبارگیر میکسرهای بخش فولادسازی ذوب‌آهن اصفهان جهت بهبود شرایط زیست‌محیطی با موفقیت به بهره‌برداری رسید. دکتر ذاکر اصفهانی، استاندار اصفهان در مراسم بهره‌برداری این طرح با اشاره به اینکه خوشبختانه در این شرکت تاکنون فعالیت‌های شایسته‌ای در جهت تولید، توسعه و خصوصا مسائل زیست‌محیطی صورت گرفته است اظهار امیدواری کرد: در مدیریت جدید شاهد ارتقای هرچه بیشتر این مجموعه بزرگ صنعتی و اقتصادی باشیم.

دکتر براتی، مدیر عامل ذوب‌آهن اصفهان نیز گفت: این شرکت در راستای رسالت‌های زیست‌محیطی تاکنون پروژه‌های مهمی را در این زمینه اجرا نموده است و پروژه‌های دیگری را نیز در دست اجرا دارد.

وی با اشاره به راه‌اندازی پروژه بهینه‌سازی سیستم‌های غبارگیر بخش فولادسازی گفت: این پروژه به دست کارشناسان توانمند ذوب‌آهن و با همکاری شرکت نوآوران صنعت سبز با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و نصب ۳۴۸ تن تجهیزات با موفقیت اجرا شده است.

مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان در ارتباط با مزایای این پروژه گفت: کلیه گردوغبار بک فیلترها توسط مکانیزم جمع کننده به یک بونکر مرکزی منتقل شده و از آنجا توسط کامیون به مکان‌هایی که مخصوص دفع ضایعات می‌باشد حمل می‌شوند.