دنیای اقتصاد - بندرعباس - علی نظری: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: همزمان با دهه فجر امسال سمفونی انقلاب با حضور یک‌هزار و ۳۵۷نفر از هنرمندان موسیقی این استان در بندرعباس اجرا می‌شود. همایون امیرزاده افزود: با توجه به تعداد نفرات شرکت‌کننده، برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته تا این سمفونی در کتاب رکوردهای جهانی ثبت شود. وی، در ادامه از اجرای هفت سمفونی بزرگ خلیج‌فارس به عنوان شاخص‌ترین برنامه‌های انجمن موسیقی این استان نام برد که طی سال جاری اجرا می‌شود.

امیرزاده با تاکید بر قابلیت‌های موسیقی این استان تصریح کرد: در مقایسه با دیگر مناطق بیشترین تنوع در آواها و ریتم‌ها به موسیقی هرمزگان تعلق دارد. این مقام مسوول ادامه داد: موسیقی این خطه به دلیل آمیختگی با صورهای مختلف زندگی از جذابیت و تاثیر گذاری زیادی برخوردار است طوری که نامیدن هرمزگان به عنوان پایتخت موسیقی کشور برازنده آن است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان از تامین زیرساخت‌های مورد نیاز جهت گسترش و توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی نام برد و یادآور شد: این درحالی است که طی چند سال اخیر بخش زیادی از کمبودهای سخت افزاری احداث یا تامین شده است.

وی،با اعلام اینکه هم اکنون زیرساخت‌های لازم جهت فعالیت‌های نرم افزاری و تولید آثار هنری مهیا شده از هنرمندان خواست با حضور در این مکان‌ها در زمینه تولید آثار فاخر تلاش کنند.

در اخبار منتشره اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان از فستیوال موسیقی بهاره این استان به عنوان یکی از رویدادهای فرهنگی در ایام تعطیلات نوروز نام برده شده که طی پانزده شب برگزاری بیش از ۱۳هزار نفر از آن دیدن کردند.