دنیای اقتصاد - اهواز - کیوانه گرجی: رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان خوزستان گفت: با پایان فاز نخست پروژه بیمارستان سیار توسط این مرکز، سه دستگاه بیمارستان اتوبوسی وارد سیستم فوریت‌های پزشکی استان شد. سید اسدالله موسوی اظهار کرد: همزمان با اتمام فاز نخست پروژه بیمارستان اتوبوسی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان، سه دستگاه اتوبوس بیمارستانی تجهیز و راه‌اندازی شد. وی افزود: این سه دستگاه اتوبوس شامل شش تخت آی‌سی‌یو و سه تخت سی‌پی‌آر (احیای قلبی ـ ریوی) است که خدمات‌رسانی در حوزه درون‌شهری و برون‌شهری را بر عهده دارد.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خوزستان هدف از ایجاد بیمارستان اتوبوسی را پوشش حوادث گسترده و دامنه‌دار عنوان کرد و ادامه داد: مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان در تلاش است تا پایان آذر ماه سال جاری همزمان با اتمام این پروژه، پنج دستگاه اتوبوس آمبولانسی دیگر را به این تعداد بیفزاید که در نهایت این پروژه با هشت دستگاه اتوبوس و سه تخته چادر بادی تکمیل می‌شود.

موسوی خاطرنشان کرد: چهارمین دستگاه اتوبوس از مجموعه پروژه بیمارستان سیار دارای یک تخت عمل، دو تخت ریکاوری و سی‌اس‌آر (محل استریل کردن لوازم) است. وی تصریح کرد: همچنین چهار دستگاه دیگر نیز هر یک شامل ۱۴ تخت بستری بوده و در حوزه برون‌شهری فعال است.