دنیای اقتصاد - اهواز - کیوانه گرجی: مدیر نیروگاه زرگان اهواز گفت: در حال حاضر بیش از ۸۵ درصد از قطعات نیروگاه رامین اهواز در داخل کشور تولید می‌شود که نشان از توانمندی صنعت داخل در تولید این قطعات است. عبدالکریم ذاکرنیا با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای سال‌ جاری در این نیروگاه اظهار کرد: ارتقای سیستم تولید انرژی بر پایه تکنولوژی‌های روز دنیا مهم‌ترین برنامه نیروگاه زرگان در سال ‌جاری است. وی با اشاره به میزان تولید این نیروگاه افزود: نیروگاه زرگان اهواز می‌تواند ۳۳۶ مگاوات برق را تولید کند و این نیروگاه از قدمت بسیار زیادی برخوردار است.

مدیر نیروگاه زرگان اهواز با اشاره به میانگین تولید این نیروگاه خاطرنشان کرد: میانگین پنج ساله این میزان تولید انرژی در قبل از سال ۱۳۸۴ حدود ۲۰۵ مگاوات بوده است.

ذاکر‌نیا افزایش تولید را از برنامه‌های اساسی نیروگاه زرگان در سال جاری برشمرد و ابراز امیدواری کرد که تولید انرژی در سال ۱۳۸۹ به میزان ۳۱۸ مگاوات به تثبیت پایدار برسد. وی با اشاره به مهم‌ترین فعالیت این نیروگاه در سال گذشته تصریح کرد: در این سال ژنراتور واحد یک از مدار نیروگاه خارج شد که برای بازگرداندن آن با کشورهای خارجی مذاکره صورت گرفت، اما پس از عدم توافق با آنها در نهایت، نیروهای بومی با هزینه کمتر و زمان کوتاه‌تر آن را به مدار بازگرداندند و این حرکت یک کار ملی بود که جز با همت و تلاش مضاعف امکانپذیر نبود.

مدیر نیروگاه زرگان اهواز با اشاره به اینکه پیشرفت‌های بسیار زیادی در صنعت نیروگاهی کشور حاصل شده است، اضافه کرد: تا دو سال گذشته تمام قطعات پمپ تغذیه نیروگاه زرگان از کشور انگلیس تامین می‌شد، اما هم‌اکنون بیش از ۸۵ درصد این قطعات در کشور تولید می‌شود و به سمتی پیش می‌رویم که این میزان به ۱۰۰ درصد برسد. ذاکر‌نیا قدمت نیروگاه زرگان را بیش از ۵۰ سال عنوان کرد و گفت: با این وجود در حال حاضر این نیروگاه از جدیدترین تکنولوژی‌های روز بهره می‌برد.