دنیای اقتصاد - تبریز - علی نیک رفتار: مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان از اجرای ۱۴ طرح فاضلاب در ۱۴ شهر این استان خبر داد. مهندس رضا پوررجب در مراسم بهره‌برداری از پمپاژ فاضلاب بناب افزود: قبل از انقلاب در سطح استان فاضلاب به صورت مدرن نداشتیم و امروز بالغ بر سه هزار کیلومتر شبکه مدرن فاضلاب در سطح استان کار شده است که ۴۵ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود. وی با اشاره به افزایش انشعاب آب از ۱۰۰ هزار به ۸۰۰ هزار مشترک طی ۳۰ سال گذشته در آذربایجان شرقی افزود: قبل از انقلاب ۴۰ درصد جمعیت استان از آب بهداشتی استفاده می‌کردند که این رقم امروز به ۷/۹۹ درصد افزایش یافته است.

مدیر شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی با بیان اینکه در این مدت، شبکه توزیع آب نیز از دو هزار کیلومتر به ۹ هزار کیلومتر رسیده است، گفت: هم اکنون شرکت آب و فاضلاب در ۵۷ شهر استان خدمات ارائه می‌کند.

پور رجب در ادامه از تخصیص ۱۷ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل ایستگاه پمپاژ تصفیه‌خانه و ۱۸ میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز تصفیه‌خانه فاضلاب بناب در سال جاری خبر داد و اظهار امیدواری کرد که تا پایان سال آینده تصفیه‌خانه فاضلاب بناب به بهره‌برداری نهایی برسد. با بهره‌برداری از ایستگاه پمپاژ فاضلاب بناب ۳۵ کیلومتر از شبکه مدرن فاضلاب شهری تکمیل شد و بیش از چهار هزار خانوار از آن استفاده خواهند کرد.