دنیای اقتصاد - بیرجند - محمد قربانی: سازمان‌های آموزش و پرورش استان‌ها با ابلاغ تشکیلات جدید به ادارات کل آموزش و پرورش تبدیل شد. معاون هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی در این باره گفت: بر اساس ساختار جدید که در قالب لایحه خدمات کشوری در ۲۵ اسفند سال گذشته ابلاغ شد، علاوه بر این که سازمان‌های آموزش و پرورش استان‌های کشور به اداره کل تغییر پیدا کرد، دو معاونت جدید نیز در ادارات کل آموزش و پرورش ایجاد شد.

کرباسچی با اشاره به این که در اجرای لایحه خدمات کشوری، تشکیلات تفضیلی مورد نظر به تصویب معاونت توسعه مدیریت و سرمایه استان رییس جمهور رسیده است، اضافه کرد: در راستای تغییرات جدید، معاونت آموزش نوآوری به دو معاونت آموزش ابتدایی و متوسطه تغییر پیدا کرد که معاون آموزش ابتدایی متولی امور مربوط به پیش دبستانی و دبستانی و معاون متوسطه امور مربوط به دوره راهنمایی و متوسطه نظری و فنی و حرفه‌ای و کار دانش را بر عهده دارد.

به گفته وی، در ساختار جدید آموزش و پرورش استان‌ها، به جای مشاور اجرایی رییس سازمان، معاون هماهنگی وجود دارد و پس از شورای آموزش و پرورش هر استان، شورایی نیز تحت عنوان شورای ورزش استان برای سامان دهی امور مربوط به آموزش و پرورش استان‌ها تشکیل می‌شود.