دنیای اقتصاد - غرب استان تهران: مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: سایپا در ارائه خدمات پس از فروش خودروهای سنگین پیشتاز است و ارائه خدمات به مشتریان را یک رسالت ملی می‌داند. نعمت‌الله پوستین‌دوز با اشاره به کسب رتبه نخست خدمات پس از فروش خودروهای سنگین توسط شرکت سایپا دیزل افزود: سایپا دیزل با ارائه عملکرد مناسب در زمینه خدمات پس از فروش خودروهای سنگین توانست گروه خودروسازی سایپا را سربلند کند.

وی تصریح کرد: ارتباط دوسویه با مشتریان توسعه فرهنگ مشتری مداری و توجه به امر مشتری‌مداری و حمایت از مصرف‌کنندگان جزو اصول و خط‌مشی سایپا است و توجه ویژه‌ای به آن شده است و شرکت‌های تحت پوشش گروه سایپا به آن اهتمام دارند.

وی با تقدیر از مدیرعامل شرکت سایپا دیزل و شرکت خدمات فنی رنا ارائه‌دهنده خدمات پس از فروش محصولات سایپا دیزل تاکید کرد: شرکت خدماتی فنی رنا با رعایت استانداردهای موجود در کشور از جمله توجه به بهبود بهره‌وری در شبکه خدمات پس از فروش ایجاد هماهنگی و همسو شدن با ضوابط و استانداردهای ایزو در خدمات پس از فروش و افزایش سطح رضایتمندی مشتریان سایپا دیزل گام‌های مثبت و بلندی در زمینه مشتری‌مداری و بهبود خدمات پس از فروش برداشته است.

مدیرعامل سایپا با اشاره به این نکته که راه دستیابی به اقتصاد آزاد و پویا حرکت سریع به سمت رعایت قواعد و استانداردهای جهانی است، گفت: برای رقابت با کالاهای مشابه خارجی، ارتقای کیفی محصولات و ایجاد اطمینان در مصرف کنندگان ضروری است؛ چرا که بسیاری از شرکت‌های تولیدی در منطقه از عنوان گارانتی و خدمات پس از فروش تنها به عنوان یک حربه تبلیغاتی برای جذب مشتریان و فروش بیشتر بهره‌برداری می‌کنند، اما به کیفیت محصول و جلب اطمینان مشتریان کم توجه یا بی توجه هستند.

وی اضافه کرد: این گونه شرکت‌ها در بلندمدت و میان مدت با مشکل جلب رضایت مشتریان و نفوذ در بازارها و حفظ سهم خود از بازار مواجه خواهند شد، اما شرکت‌هایی که به سلیقه کیفیت تنوع و محصولات گسترش خدمات پس از فروش و اطمینان در مشتریان توجه دارند و به دنبال کسب جایگاه مناسب در ارائه خدمات پس از فروش و افزایش قدرت رقابتی خود هستند، ضمن حفظ سهم بازار مشتریان و بازارهای جدیدی را جلب خواهند کرد.