دنیای اقتصاد - تبریز - علی نیک رفتار: رییس مجلس ملی جمهوری آذربایجان در بازدید از شرکت تراکتورسازی تبریز گفت: تولیدات کارخانه تراکتورسازی ایران بهترین گزینه برای تامین نیاز کشاورزان جمهوری آذربایجان است. اوکتای اسدف با بیان اینکه نیاز کشاورزان جمهوری آذربایجان با استفاده از قابلیت‌های تراکتورسازی ایران باید رفع ‌شود، افزود: هم اکنون تراکتورهای مورد نیاز جمهوری آذربایجان از کشورهایی نظیر بلاروس تامین می‌شود، در حالی که مجموعه با تکنولوژی و کیفیت بالا و تنوع محصولات همچون تراکتورسازی در تبریز و همسایگی آذربایجان وجود دارد.

اسدف اضافه کرد: با امکانات و توانمندی‌هایی که در شرکت تراکتورسازی ایران وجود دارد، جمهوری آذربایجان خواستار ایجاد رابطه تجاری در زمینه صادرات تراکتور به این کشور است.

رییس مجلس ملی جمهوری آذربایجان ظرفیت‌های استان و وجود واحدهای صنعتی نظیر تراکتورسازی را زمینه مناسب برای ارتقای همکاری‌ها و گسترش روابط‌ دو جانبه دانست.

اسدف خواستار افزایش هر چه بیشتر روابط بین تبریز و باکو شد و گفت: امروز رایزنی‌هایی در این زمینه به خصوص در مورد روابط اقتصادی این دو شهر صورت گرفته که امیدواریم به افزایش مبادلات میان دو کشور منجر شود.