دنیای اقتصاد - بندرعباس - علی نظری: رییس سازمان بازرگانی هرمزگان از تشدید نظارت‌ و کنترل بر قیمت‌ها در ماه پایانی سال خبر داد. عبدالمجید عبدلی‌زاده در حاشیه بازدید از نمایشگاه عرضه مستقیم کالا، اظهار کرد: با هدف تعادل در قیمت‌ها و ارائه کالا‌های کیفی به قیمت مناسب، دومین نمایشگاه عرضه مستقیم شامل؛ مواد غذایی، آجیل و خشکبار، مرکبات و همچنین پوشاک و مواد شوینده به مدت ۱۰ روز دایر شده و شهروندان می‌توانند خریدهای مورد نیاز بالاخص، نیازهای سال نو خود را با طیب خاطر تهیه کنند.

وی تصریح کرد: سازمان بازرگانی با به کارگیری حداکثری نیروهای بخش بازرسی خود و همچنین مجمع امور صنفی ، نظارت ویژه ‌ای را بر قیمت‌ها در آستانه سال نو خواهد داشت و در صورت تخلف، برخورد جدی با متخلفان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه شرایط و بسترسازی فرهنگی ایجاد شده بین کسبه و بازاریان در سال‌های اخیر فرهنگ برخورد مناسب با مشتریان و رعایت سایر قوانین مربوط به فروشندگی را رفته رفته نهادینه کرده است، افزود: سازمان بازرگانی در زمینه اجرای قوانینی همانند نصب برچسب‌های قیمت بر روی کالاهای موجود در واحدهای صنفی و مشخصات کالا و صدور فاکتور تاکید جدی دارد و خوشبختانه اکثر واحدها در این زمینه اهتمام جدی دارند.

رییس سازمان بازرگانی هرمزگان تاکید کرد: این سازمان در راستای عدم رعایت قوانین یادشده هیچ عذری را از متصدیان واحدهای صنفی نمی‌پذیرد. عبدلی‌زاده همچنین از بازاریان و کسبه خواست تا با رعایت شئونات و برخورد مناسب در شان مشتری زمینه رفاه و رضایت هر چه بیشتر مشتریان را فراهم کنند.

رییس سازمان بازرگانی در ادامه به انجام گشت‌های ویژه با حضور بازرسان استاندارد و تحقیقات صنعتی، اماکن، دانشگاه علوم پزشکی، تعزیرات حکومتی و... اشاره کرد و گفت: همه این ظرفیت‌ها برای اطمینان بخشی به شهروندان عزیز است و کمترین تخلفی از نگاه متولیان قابل گذشت نخواهد بود و اعمال قانون حداکثری را به دنبال خواهد داشت.