استاندار هرمزگان از مدیران خود بیعت گرفت

دنیای اقتصاد - بندرعباس - علی نظری: استاندار هرمزگان و رییس کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان از مدیران خود در راستای اشتغال و کارآفرینی بیعت گرفت. حسین‌هاشمی تختی در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان با بیان اینکه فلسفه وجودی تشکیل این کارگروه‌، ایجاد و توسعه اشتغال پایدار و کاهش نرخ بیکاری در سطح جامعه است، اظهار کرد: همه مدیران باید این مهم را وجه همت خود قرار دهند و تاکید مدیریت عالی استان بنابر سیاست محوری دولت این است که تمام دستگاه‌ها و عوامل اجرایی و بانک‌های عامل باید در راستای رسیدن به مهم‌ترین هدف دولت که همان اشتغا‌‌لزایی و توسعه اشتغال پایدار و به تبع آن کاهش نرخ بیکاری است، تلاش کنند.

وی تصریح کرد: دولت برای اجرایی شدن این راهبرد اختیارات ویژه ای را به استانداران تفویض کرده که نشان از اهتمام جدی برای تحقق شعار اشتغال و کارآفرینی مولد در جامعه است. استاندار هرمزگان با تاکید براینکه در جلسه اخیر استانداران سراسر کشور بر اجرای این راهبرد تاکید جدی ویکی از مهم‌ترین ملاک‌های ارزیابی عملکرد نیز همین بحث می‌باشد، خاطر‌نشان کرد: به نمایندگی از شما مدیران قول داده‌ایم که فراتر از ظرفیت ایجاد شده کارآفرینی کنیم و بر این باوریم که می‌شود و می‌توانیم.

هاشمی تختی با بیان اینکه استان هرمزگان ظرفیت‌های فراوانی برای حرکت در این مسیر دارد، یادآور شد: اگرچه کاهش نرخ بیکاری در هرمزگان طی سال‌های اخیر با توسعه همه جانبه استان در بخش‌های مختلف غیر قابل انکار است؛ اما احساس می‌شود برخی آمارها باید مورد بازنگری قرار گرفته و به این ارقام دل خوش نکنیم که کار تمام شده است.

وی ادامه داد: با تحرک بیشتر بر پایه توانمندی‌های فراوان استان برای رسیدن به آنچه شایسته نام هرمزگان است تلاش کنید و همه عوامل بالاخص بانک‌های عامل باید اهتمام ویژه‌ای را در این زمینه داشته باشند.