دنیای اقتصاد : بوشهر- حضور بخش خصوصی در صنعت و معدن استان و استقبال این بخش از سرمایه‌گذاری در این دو حوزه چشمگیر بوده است، به طوری که استقبال کم نظیر سرمایه‌گذاران بخش خصوصی باعث شده است استان بوشهر در چهار سال اخیر در رده ۱۰ استان برتر در بخش سرمایه‌گذاری قرار گیرد. اسماعیل مرحمتی، رییس سازمان صنایع و معادن استان بوشهر در این زمینه گفت: حضور سرمایه‌گذاران برای بهره‌مندی و بهره‌برداری از قابلیت‌های بالای صنعتی و معدنی استان بوشهر در دو سال گذشته به‌ اندازه‌ای بوده است که توانسته‌ایم رتبه نخست حجم سرمایه‌گذاری در کشور در سال جاری را از آن خود کنیم. وی اظهار کرد: تا پایان آذر ماه امسال حدود دو هزار و ۵۶۴ فقره جواز تاسیس با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۴۳۰ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۱۰۰ هزار نفر در این استان صادر شده است که این میزان در مقایسه با استان‌های دیگر در زمینه حجم سرمایه‌گذاری انجام شده بیشتر است. وی اضافه کرد: استان بوشهر از نظر پیش‌بینی سرمایه‌گذاری حدود ۱۰ درصد از کل سرمایه‌گذاری کشور را به خود اختصاص داده است و این شاخص استان بوشهر را در ردیف نخست سرمایه‌گذاری در بخش صنعت و معدن قرار داده است.

مرحمتی یادآور شد: هم اکنون ۶۲۰ واحد صنعتی در استان بوشهر وجود دارد که ۵۸ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری را محقق کرده که این میزان هفت درصد از کل سرمایه‌گذاری کشور را به خود اختصاص داده است. وی بیان کرد: حدود ۱۵۱ واحد معدنی در استان بوشهر وجود دارد که به طور عمده در زمینه مصالح ساختمانی از جمله سیمان، سنگ گچ، سنگ آهک، شن و ماسه فعالیت می‌کنند. مرحمتی اظهار کرد: حجم سرمایه‌گذاری انجام شده در این بخش ۱۲۰ میلیارد ریال و با اشتغال حدود یک‌هزار نفر است و مواد معدنی ذخیره شده در معادن این استان، چهار میلیارد تن برآورد شده است.

رییس سازمان صنایع و معادن استان بوشهر گفت: همچنین تا پایان سال هشت واحد صنعتی با ۲۶۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و ۴۱۰ نفر اشتغال به بهره‌برداری خواهد رسید و عملیات اجرایی پنج طرح نیز با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۴۶۰ میلیارد ریال و اشتغال ۵۰۵ نفر در شهرستان‌های دیر، دشتستان، دشتی و بوشهر آغاز خواهد شد.