دنیای اقتصاد - بندرعباس - علی نظری: استاندار هرمزگان گفت: استان هرمزگان در زمینه‌های صنایع دستی و گردشگری و صنعت دریایی آماده هر گونه همکاری با کشور کنیا است. به گزارش روابط عمومی استانداری هرمزگان، حسین‌هاشمی تختی در دیدار با معاون وزیر امور خارجه کشور کنیا افزود: استان هرمزگان برای ارائه توانمندی‌های صنعتی و علمی به کشورهای در حال توسعه آمادگی کامل دارد.

وی با اشاره به توانمندی‌های نظام جمهوری اسلامی ایران در استان هرمزگان ادامه داد: با توجه به اینکه کشور کنیا مرز ورود به شرق قاره آفریقا است استان هرمزگان از تبادل اطلاعات و همکاری دو جانبه با این کشور در بخش فرهنگی و علمی استقبال و از رییس‌جمهور و دولتمردان این کشور به منظور‌گردشگری به استان دعوت می‌کند.

حسین‌هاشمی با اشاره به اینکه شرکت‌های خصوصی مختلفی در سطح استان هرمزگان مشغول فعالیت هستند اظهار کرد: شرکت کاوه که برخی از شرکای آن کنیایی هستند نیز از جمله آنها است که مسوولان ما آمادگی هرگونه همکاری با این شرکت را دارند.

معاون وزیر امور خارجه کشور کنیا هم در این دیدار گفت: در راستای بهبود بخشیدن ارتباطات و کسب علم و تکنولوژی این استان و همچنین نزدیک بودن فرهنگ و مذهب شهر ساحلی بندر موماسا در کشور کنیا به شهر بندرعباس این استان را برای سفر انتخاب کردیم.

ریچارد دانیون کا، که با‌گروهی از سفارت امور خارجه این کشور در این دیدار حضور داشتند در ادامه افزود: امیدواریم بتوانیم از تکنولوژی‌ها و فناوری کشور ایران برای ساخت بندر موماسا و نشان دادن شکوه و عظمت شهر بندرعباس

استفاده کنیم.