دنیای اقتصاد- تبریز - علی نیک رفتار: مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق آذربایجان شرقی گفت: ۸ میلیارد کیلووات ساعت برق در نیروگاه‌های این استان تولید شد. فضایل مسافری از نیروگاه‌های حرارتی تبریز و سهند بناب، گازی سبلان اردبیل، صوفیان، فیات تبریز و نیروگاه دیزلی اردبیل و مغان به عنوان نیروگاه‌های تحت پوشش این شرکت نام برد و افزود: در ۱۰ ماه سال جاری ۸ میلیارد و ۶۲۲ میلیون و ۶۵۶ هزار کیلووات ساعت انرژی تولید و به شبکه سراسری تزریق شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹/۳ درصد افزایش در میزان تولید را نشان می‌دهد. وی ادامه داد: این نیروگاه‌ها در مدت مشابه سال قبل ۸ میلیارد و ۲۹۸ میلیون و ۷۹۷ هزار کیلووات ساعت برق تولید کرده بودند.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق آذربایجان شرقی با مقایسه درصد افزایش تولید نیروگاه‌ها در ماه‌های مختلف گفت: بیشترین درصد افزایش در سال‌جاری مربوط به آذر ماه بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱/۳۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مسافری با اشاره به پیک بار مصرف در تابستان و لزوم تداوم تلاش برای تولید انرژی در کشور در فصل گرما اظهار کرد: در سه ماه دوم سال جاری بیشترین میزان تولید برق در مرداد ماه با یک میلیارد و ۷۴ میلیون و ۷۶۵ هزار کیلووات و در شهریور ماه با ۹۸۷ میلیون و ۹۹۸ هزار کیلووات کمترین تولید برق در نیروگاه‌های تحت پوشش این شرکت صورت گرفت.

وی ادامه داد: کمترین میزان تولید تابستان سال ۸۸ بیش از بیشترین میزان تولید در سال ۸۷ بوده است. عضو هیات مدیره شرکت مدیریت تولید برق آذربایجان شرقی با مهم دانستن نقش نیروگاه گازی سبلان در منطقه اظهار کرد: این نیروگاه با تولید بیش از یک میلیارد و ۱۶۹ میلیون کیلووات ساعت برق در ۱۰ ماه سال جاری، افزایش ۲۰۰ درصدی را نسبت به سال گذشته داشت. مسافری خاطرنشان کرد: این نیروگاه در مدت مشابه سال گذشته حدود ۵۰۷ میلیون کیلووات ساعت انرژی تولید کرده بود.