دنیای اقتصاد - تبریز - علی نیک رفتار: رییس سازمان بازرگانی آذربایجان شرقی از تشکیل کمیته سه جانبه اقتصادی میان استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل خبر داد. صادق نجفی در نشست کار گروه توسعه صادرات غیرنفتی استان با اعلام این خبر گفت: این کمیته به منظور هم افزایی و بهره‌مندی از پتانسیل‌ها و موقعیت‌های تجاری و اقتصادی میان سه استان تشکیل شده است. دبیر کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی آذربایجان شرقی افزود: توسعه روابط خارجی در بخش‌های سرمایه‌گذاری و برپایی نمایشگاه‌های مشترک، از جمله دیگر اهداف تشکیل کمیته ‌٣ جانبه اقتصادی است.

وی اثر‌گذاری مناطق شمال‌غرب کشور را به دلیل همجواری با کشورهای هدف صادراتی بسیار حائز اهمیت دانست و اظهار کرد: اکنون مناسبات تجاری میان دو کشور جمهوری اسلامی ایران و ترکیه نزدیک به ‌١١ میلیارد دلار با احتساب صادرات فرآورده‌های نفتی و گاز است و با تشکیل چنین کمیته‌های مشترکی این مناسبات در آینده نزدیک با سهم بیشتری از صادرات غیرنفتی به ‌٢٠ میلیارد دلار خواهد رسید.

نجفی میزان صادرات غیرنفتی استان را در ۱۰ ماه گذشته امسال با توجه بحران‌های موجود رضایتمند دانست و افزود: در ‌٢ ماه باقیمانده از سال ‌٨٨ نیز برپایی چند نمایشگاه از ‌جمله نمایشگاه بزرگ فرش دستباف تبریز و اعزام چند هیات تجاری را از استان خواهیم داشت.