دنیای اقتصاد - بیرجند: معاون اشتغال و کار آفرینی بهزیستی استان خراسان جنوبی گفت: سازمان بهزیستی استان خراسان جنوبی برای حمایت از اشتغال پایدار جامعه هدف، در ۹ ماه اول سال جاری حق بیمه سهم کارفرمایی برای ۱۷۹ نفر از افراد تحت پوشش بهزیستی را پرداخت کرده است. محمد علی شاهی افزود: این سازمان همچنین برای اشتغال پایدار افراد خود اشتغال که توانسته‌اند برای امرار معاش خود کسب‌و‌کار راه‌اندازی و خود را بیمه خود اشتغالی کنند، حق بیمه پرداخت می‌کند. وی اظهار کرد: از ابتدای امسال برای ۲۷ نفر از افراد خود اشتغال ۱۴۶ میلیون و ۲۰۳ هزار ریال سهم خویش فرمایی پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: امسال یک هزار و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات کارفرمایی به استان اختصاص یافته که با پرداخت یک هزار و ۱۵۰ میلیون ریال زمینه اشتغال ۱۶ نفر از مددجویان فراهم شده است. معاون اشتغال و کارآفرینی بهزیستی استان خراسان جنوبی اظهار کرد: سازمان بهزیستی برای حمایت از معلولان و همچنین تشویق کارفرمایان و به کارگیری آنها، اقدام به پرداخت قسمتی از جبران کارآیی این قشر در بخش دولتی کرده است.

وی اعلام کرد: در این بخش در ۹ ماه سال جاری ۱۴۰ میلیون و ۵۸۰ هزار ریال برای ۵۲ نفر از معلولان در شهرهای بیرجند، قاین، فردوس، بشرویه، حاجی آباد، خضری و سربیشه پرداخت شده است.