دنیای اقتصاد - ارومیه - سینا میرزا محمدی: تمامی روستاهای بالای ۲۰خانوار آذربایجان غربی تحت پوشش مخابرات هستند.

مدیرعامل شرکت سهامی مخابرات آذربایجان غربی گفت: تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار آذربایجان غربی از سیستم مخابراتی بهره‌مند هستند.

بهمن اسماعیل زاده در جمع خبرنگاران در خصوص روستاهای تحت پوشش مخابرات گفت: از ۲هزارو ۹۴۸ روستای آذربایجان غربی ۲هزارو ۸۱۷ روستا تحت پوشش مخابرات هستند که تمامی روستاهای بالای ۲۰خانوار را شامل می‌شود، این درحالی است که در برنامه چهارم توسعه تعهد مخابرات ۸۰ درصد روستاهای بالای ۵۰ خانوار بود.

رییس هیات مدیره شرکت مخابرات آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به راه‌اندازی دفاتر ICT روستایی گفت: در سال ۸۸، تعداد ۵۳۱ دفتر ICT روستایی جهت تسریع در کار‌های روستاییان فعال شده است.

اسماعیل زاده در خصوص تلفن همراه بین جاده‌ای نیز گفت: در سال ۸۸تعداد ۳۷ سایت بین جاده‌ای نصب شده است که ۹۹ درصد جاده‌های استان؛ یعنی ۸۳۴ کیلومتر از جاده‌های استان را تحت پوشش قرار داده است.وی ادامه داد: در پروژه

ارتباط رسانی به روستاها در ۳هزارو ۵۰۰ کیلومتر فیبر ایجاد کرده‌ایم که با رقم اندازه فیبر در استان به ۷هزار کیلومتر می‌رسد. مدیرعامل شرکت مخابرات آذربایجان غربی در رابطه با تلفن‌های همراه روستایی گفت: تعداد یک هزار و ۶۲۲ روستا که ۵۵ درصد کل روستاهای استان را شامل می‌شود تحت پوشش تلفن همراه روستایی هستند که امید داریم در سال آینده تعداد بیشتری از این روستاها را تحت پوشش قرار دهیم.