دنیای اقتصاد - بیرجند - سمیه دستگردی: وزیر مسکن و شهرسازی کشور گفت: تمامی افرادی که در شهرستان قاین واجد شرایط مسکن مهر بودند، صاحب مسکن شدند.

مهندس علی نیکزاد در مراسم بازدید و افتتاح ۵۰۰ واحد مسکونی از پروژه ۹۹۲ واحدی مسکن مهر شهرستان قاین افزود: طرح مسکن مهر قاین از بهترین و باکیفیت‌ترین طرح‌ها در کشور است.
وی در خصوص مشکلات مردم مجتمع مسکن مهر قاین که فضای آموزشی، فرهنگی و فضای سبز نداشتند، اظهار کرد: استاندار در سال آینده از بودجه استانداری برای ساخت این‌گونه فضاها اعتباراتی در اختیار دستگاه‌های متولی قرار دهد. استاندار خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: طرح احداث 992 واحدی مسکن مهر شهرستان قاین از پروژه‌هایی است که در سطح کشور مطرح بوده و رتبه اول در سطح کشور را کسب کرد.
قهرمان رشید افزود: ۲۴ هزار واحد مسکونی شهری در سطح استان و ۲۵ هزار واحد مسکن روستایی نیز در مناطق روستایی استان در دست ساخت و اجرا است که با بهره‌برداری از این پروژه‌ها شاهد تحولی در زمینه مسکن و شهری و روستایی خواهیم بود.
مدیر‌عامل اتحادیه تعاونی‌های مسکن مهر شهرستان قاین نیز در این مراسم با اشاره به اینکه تا قبل از دولت نهم تنها هزار و 500 واحد مسکونی توسط دولت در این شهرستان ساخته شده بیان کرد: این در حالی است که فقط در 2 سال گذشته هزار و 500 واحد در این شهرستان اجرا شده است.
قربانی پیشرفت ساخت مجتمع هزار واحدی مسکن مهر قاین را ۶۵ درصد عنوان و اظهار کرد: کلیه زیر ساخت‌ها از جمله آب و برق و گاز با همکاری مسوولان در این پروژه اجرا شده است.
وی با بیان اینکه مردم شهرستان قاین توانایی پرداخت 170 تا 200 هزار تومان را برای بازپرداخت تسهیلات بانکی ندارند از وزیر مسکن خواستار چاره‌اندیشی برای کاهش اقساط بانکی مردم این شهرستان شد.