دنیای اقتصاد - بیرجند- حمید قربانی: مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی در خصوص آخرین تحولات مربوط به برخورداری نیروگاه عمده برق و صنایع استان از انرژی گاز طبیعی گفت: پس از عقد قرارداد با وزارت نیرو، کار اجرای خطوط انتقال و ساخت و نصب ایستگاه‌های مورد نیاز به منظور بهره‌مندی ۲ نیروگاه استان از نعمت گاز طبیعی از اواخر اسفند ماه سال گذشته آغاز شد.

مهندس افتخاری با بیان اینکه ۲ نیروگاه شهر قاین به ویژه نیروگاه ۷۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی جزو عمده‌ترین مصرف‌کنندگان گاز طبیعی در استان خواهند بود، تصریح کرد: نیروگاه ۷۰ مگاواتی و نیروگاه ۷۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی ۲۰۰ هزار مترمکعب در ساعت گاز طبیعی نیاز خواهند داشت.

به گفته وی، استفاده نیروگاه‌های برق از گاز طبیعی و جایگزینی این انرژی با سوخت‌های فسیلی، تاثیر قابل توجهی در جلوگیری از آلودگی محیط‌زیست داشته است و علاوه بر آن سالانه بالغ بر۵ هزار میلیارد ریال صرفه‌جویی اقتصادی به دنبال دارد. وی اعتبارات هزینه شده برای گازرسانی به نیروگاه‌های ۷۰ و ۷۰۰ مگاواتی قاین مشتمل بر اجرای خطوط لوله ۱۰ و ۲۰ اینچ فولادی، ساخت و نصب ایستگاه‌ها را ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال عنوان کرد.