دنیای اقتصاد- مشهد - فاطمه رمارم: مسجد حوض لقمان مشهد در مراسمی با حضور شهردار مشهد به بهره‌برداری رسید. محمد پژمان، شهردار مشهد در مراسم بهره‌برداری این مسجد گفت: مساجد به عنوان پایگاه‌های اسلام علاوه بر برپایی نماز، منجر به تقویت و تعامل اجتماعی و رشد فرهنگ دینی و آگاهی مردم نیز می‌شوند.

وی با اشاره به این مطلب که امر نوسازی و بهبود شرایط مساجد از وظایف شهرداری است، تصریح کرد: در تلاشیم با حفظ موقعیت مساجد، در جهت بالابردن کیفیت مساجد اقدام کنیم.

مهدی درهمی، مدیر اجرایی پروژه میدان شهدای مشهد هم در این مراسم از اختصاص یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای مسجد حوض لقمان خبر داد.

وی افزود: مسجد حوض لقمان با بودجه ای بیش از یک میلیارد تومان از سال ۱۳۸۳ آغاز شده و در حال حاضر به بهره‌برداری رسید.

درهمی تصریح کرد: این مسجد تاریخی با نمای بیرونی و داخلی مسجد با پوشش آجر، کاشی و تزئینات اسلامی است و این بنا با ظرافت‌های حجمی و ریزه‌کاری‌های پیش‌بینی شده در سیمای معماری، در تقابل با ساختمان‌های بزرگ اطراف خود به عنوان نقطه شاخصی در طرح است تا در ابتدای مسیر منتهی به حرم مطهر، برای تبدیل فضا به حال و هوای معنوی موثر باشد.

وی در ادامه گفت: ساختمان مسجد با دارا بودن کتابخانه و کلاس‌های آموزشی و امکانات مورد نیاز مسجد به مکان مناسبی جهت استفاده عموم و برگزاری مراسم مذهبی در طرح ویژه میدان شهدا تبدیل می‌شود.

بر اساس این گزارش، این مسجد به دلیل حوضی که در انتهای زمین مسجد واقع شده است و به نام موذن مسجد، به نام لقمانی به این نام نامگذاری شده است.