مشهد- زهره الوندی: مدیر اجرایی طرح بزرگ میدان شهدای مشهد گفت: در سال جاری اوراق مشارکت شهرداری مشهد بهترین فرصت برای سرمایه‌گذاری است.

مهندس سید مهدی درهمی در نشست خبری با اشاره به اینکه امروز طرح نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده بیش از پیش مورد توجه شهرهای مختلف قرار گرفته، گفت: بافت فرسوده اطراف حرم مطهر امام رضا(ع) و طرح بزرگ میدان شهدا از لحاظ تاریخی و معنوی در موقعیت ممتازی واقع شده و با سایر مناطق کشوری متفاوت است.

وی طرح میدان شهدا را از جمله طرح‌های بافت فرسوده در دست اجرا در مشهد دانست و ادامه داد: این پروژه در گستره ۳۰۰ هکتار با زیر بنای ۹۲۰ هزار متر مربع در قالب ۵۴ پروژه مستقل در حال اجرا است که میزان اعتبار پیش‌بینی شده برای آن یک هزار میلیارد تومان می‌باشد. وی افزود: تاکنون ۳۲۰ میلیارد تومان در این پروژه هزینه شده است. وی با اشاره به سابقه شهرداری مشهد در انتشار اوراق مشارکت اظهار کرد: پیش از این در چهار سال متوالی از سال ۸۴ تا ۸۷ نیز شهرداری مشهد اوراق مشارکت منتشر کرد که با استقبال مواجه شد.

وی مبلغ کل پنجمین نوبت انتشار اوراق مشارکت شهرداری مشهد را ۲ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این اوراق که از اول اسفند ماه در تمام شعب بانک تجارت سراسر کشور عرضه می‌شود، بی‌نام و معاف از مالیات است.

وی سود علی‌الحساب این دوره را ۱۶ درصد اعلام و تصریح کرد: این سود به صورت روز شمار بوده و در سر رسیدهای سه ماهه توسط بانک به دارندگان اوراق پرداخت می‌شود.

وی سود گواهی سپرده را کمتر از اوراق مشارکت دانست و ادامه داد: علاوه بر این در گواهی سپرده اگر شخص برای دریافت پول خود قبل از سررسید مراجعه کند ۵/۲ درصد از سود ۱۵ درصدی آن کسر می‌شود، اما بازخرید اوراق مشارکت با همان سود ۱۶ درصد صورت می‌گیرد. مدیر اجرایی طرح بزرگ میدان شهدا به امتیاز ویژه اوراق مشارکت شهرداری مشهد با سایر ناشران کشور گفت: سود علی‌الحساب ۱۶ درصد در سال ۸۸ در قالب بسته سیاستی نظارتی هیات دولت برای کلیه ناشران مصوب شد، حال آنکه در طرح میدان شهدا آمادگی پرداخت سود بیشتر را داشتیم و برای جبران مازاد را تحت عنوان سود قطعی در پایان دوره به دارندگان اوراق پرداخت خواهیم کرد. وی موضوع اوراق مشارکت این دوره شهرداری مشهد را بافت پیرامون حرم مطهر رضوی، پروژه باغ راه رضوان واقع در قطاع ۲ منطقه ثامن و مجموعه‌ای از ساختمان های تجاری، مسکونی و اداری طرح بزرگ میدان شهدا اعلام کرد. وی قطعات خرد این اوراق را ۲۰۰ و ۵۰۰ هزار تومانی دانست و خاطر نشان کرد: علاوه بر این سه قطع ۱، ۲ و ۵ میلیون تومانی نیز برای این اوراق در نظر گرفته شده است.