دنیای اقتصاد - ارومیه - سونیا بدیع: مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی گفت: مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها در بخش کالا و خدمات ۱۰ روز کاهش یافته است. میراحد یوزباشی در نشستی با خبرنگاران افزود: مدت زمان رسیدگی در بخش بهداشت و درمان به ۲۸ روز و در بخش قاچاق کالا و ارز نیز به ۵۹ روز رسیده است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون در بخش‌های کالا و خدمات، بهداشت و درمان و کالا و ارز ۶ هزار و ۸۳۲ پرونده تشکیل و ۶ هزار و ۵۰۰ پرونده مختومه شده است.

این مقام مسوول اضافه کرد: در بخش کالا و خدمات در استان ۵ هزار و ۸۷۷ فقره پرونده در سال جاری تشکیل و ۵ هزار و ۲۰۰ فقره مختومه و افراد مرتبط به پرداخت ۵۹ میلیارد ریال جریمه محکوم شده‌اند. وی افزود: در بخش بهداشت و درمان ۴۴۷ پرونده وارد و در این مدت ۴۵۷ پرونده مختومه و محکوم‌شدگان به پرداخت یک میلیارد ریال جریمه محکوم شده‌اند. یوزباشی ادامه داد: در بخش قاچاق کالا و ارز نیز افراد محاکمه شده به پرداخت ۳۳۶ میلیارد ریال جریمه محکوم شده‌اند و علاوه بر تشکیل ۵۰۸ پرونده، ۸۲۵ پرونده مختومه شده است.

وی ادامه داد: خاطیان در کل پرونده‌ها به پرداخت ۳۹۷ میلیارد ریال جریمه محکوم شده‌اند که از این میزان نیز حدود ۲۸ میلیارد ریال تاکنون وصول شده است.