دنیای اقتصاد - تبریز - علی‌نیک رفتار: رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: برنامه‌های مدونی برای توسعه شیلات تدارک دیده شده است.

دکتر مسعود محمدیان اظهار کرد: با توجه به زودبازده بودن طرح‌های شیلاتی، جذب سرمایه‌های کوچک در این بخش می‌تواند نویدبخش آینده روشن این بخش مهم تولیدی اقتصادی در زیرمجموعه کشاورزی بوده و با قرار گرفتن محصولات شیلاتی در سبد غذایی خانوارهای شهری و روستایی، علاوه بر جذب نیروهای کار به این بخش، در درازمدت سلامت عمومی افراد جامعه نیز تامین می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: از دیگر برنامه‌های آتی سازمان در بخش شیلات، شناسایی منابع آبی، ایجاد استخرهای دو منظوره در کنار برگزاری دوره‌های آموزشی در راستای ارتقای اطلاعات متقاضیان برای راه‌اندازی و توسعه طرح‌های شیلاتی است که توسط مدیریت امور شیلات و آبزیان سازمان، اجرایی می‌شود.

محمدیان با اشاره به این موضوع که طرح گسترش تولیدات شیلاتی در استان طی یک برنامه پنج ساله طراحی و به مرحله اجرا درمی‌آید، از تمام متقاضیان سرمایه‌گذاری در این بخش خواست قبل از هر اقدام، از مشاوره رایگان کارشناسان شیلات در جهاد کشاورزی استان و شهرستان‌ها، بهره برده و ضریب اطمینان سرمایه‌گذاری خود را ارتقا بخشند .