دنیای اقتصاد - اهواز - کیوانه گرجی: رییس سازمان مسکن و شهرسازی خوزستان گفت: طرح جامع شهری ۱۵ شهر استان به تصویب رسیده که از این تعداد تاکنون چهار طرح مورد بازنگری قرار گرفته و بازنگری ۱۱ شهر نیز تا پایان امسال صورت می‌گیرد.

نصراله دهقانی افزود: در خوزستان ۱۹ شهر مهم وجود دارد که ۸۵ درصد جمعیت استان را در خود جای داده‌اند و هم اکنون قراردادهای طرح جامع این شهرها با مشاوران منعقد شده است.

وی همچنین در خصوص پیشرفت طرح مسکن مهر در خوزستان، بیشترین حجم کاری را مربوط به شهرهای ماهشهر، بندر امام، آبادان، خرمشهر، بهبهان، شوش، شوشتر، دزفول و اهواز اعلام کرد و گفت: این طرح در شهرهای ماهشهر، بهبهان، امیدیه و نیزخرمشهر از پیشرفت خوبی برخوردار است.

دهقانی همچنین با بیان این که از زمان آغاز عملیات اجرایی طرح مسکن مهر در خوزستان از سال ۸۶، امکان تخصیص زمین برای ساخت ۱۲۰ هزار واحد مسکونی پیش‌بینی شد، افزود: تخصیص مابقی اراضی به پیشرفت طرح بستگی دارد، ضمن این که خوزستان در میان شش استان بزرگ کشور که ۵۱ درصد سهمیه مسکن مهر را به خود اختصاص داده‌اند، از نظر پیشرفت فیزیکی در این طرح، رتبه سوم را در کشور به خود اختصاص داده است.

رییس سازمان مسکن و شهرسازی در ادامه به هزینه بالای ساخت مسکن و نیز فرآیند طولانی آماده‌سازی زمین در شهرهای جنوبی استان اشاره کرد و توضیح داد: این موضوع، یکی از مشکلات ما در این بخش به شمار می‌رود که خوشبختانه در سفر سوم هیات دولت به خوزستان، اعتبار ویژه‌ای به آن اختصاص یافت. دهقانی همچنین به ایجاد شهرهای جدید رامین و شیرین شهر

در مجاورت کلانشهر اهواز اشاره کرد و با بیان این نکته که ایجاد چنین شهرهایی، یکی از راه‌های مهم برای جذب سرریز جمعیت کلانشهرها به شمار می‌رود ، اظهار کرد: دولت طی سال‌های گذشته، ۱۸۰ میلیارد ریال برای احداث واحدهای مسکونی شیرین شهر و شهر جدید رامین اختصاص داده و طی سفر سوم هیات دولت به خوزستان نیز ۶۰۰ میلیارد ریال دیگر برای سال‌های ۸۹ و ۹۰ به این دو شهر تخصیص یافته است.

وی افزود: نیمی از اراضی موجود در این دو شهر، برای مردمی که تمایل به زندگی در منازل بزرگ دارند، قابلیت ایجاد باغ شهر و باغ ویلا وجود دارد.