دنیای اقتصاد - بوشهر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر گفت: همزمان با بزرگداشت سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بهره‌برداری از ۱۶ پروژه آبرسانی روستایی در این استان آغاز شد. مهندس داراب رفیعی‌پور افزود: برای اجرای این شمار طرح ۱۰۵ میلیارد و ۶۳۸ میلیون ریال هزینه شده است.

وی مجتمع‌های آبرسانی روستایی چاه مبارک و اخند و آبرسانی به روستای دره چاه در شهرستان‌های کنگان و جم را از مهم‌ترین این پروژه‌ها عنوان کرد. رفیعی پور اضافه کرد: با بهره‌برداری از این طرح‌های آبرسانی در مناطق یادشده ۱۴هزار و ۸۹۱ نفر در ۲۱روستا از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند می‌شوند.

این مقام مسوول اضافه کرد: برای اجرای طرح‌های یادشده ۲۰۳کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر با اشاره به اینکه در همین راستا دو مخزن ذخیره در مجموع با حجم چهار هزار مترمکعب آب نیز ایجاد شده است، گفت: با بهره‌برداری از خط انتقال کوثر در شهرستان کنگان مجتمع‌های روستایی یادشده به خط انتقال کوثر وصل شده‌اند.

وی افزود: همچنین همزمان با ایام دهه فجر عملیات اجرایی سه پروژه آبرسانی شامل احداث مخزن زمینی سه‌هزار مترمکعبی شهر بردخون، اجرای شبکه توزیع روستاهای حاشیه کوه مند و ایستگاه کلر زنی بخش شنبه و طسوج در استان بوشهر آغاز خواهد شد.

رفیعی پور اظهار کرد: برای اجرای این شمار طرح ۲۱ میلیارد و ۷۴۴ میلیون ریال اختصاص یافته است.