دنیای اقتصاد - بوشهر: به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر چندین طرح فرهنگی، مسکونی، کشاورزی و آموزشی در مراسمی با حضور شماری از مسوولان استانی و محلی در شهرستان دشتستان به بهره‌برداری رسید. براساس این گزارش ، افتتاح ۱۶ واحد مسکونی در شهر آبپخش در زمینی به مساحت یکهزار و ۱۳ متر مربع با ۹۶۰ میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات سفر اول دولت به استان بوشهر از جمله این طرح‌ها هستند.

کتابخانه عمومی شهر آبپخش نیز در زمینی به مساحت۴۷۰ متر مربع و زیربنای دو هزار و ۳۰۰ متر مربع با دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال اعتبار افتتاح شد که این کتابخانه دارای دو سالن مطالعه، نمازخانه، ۶۶ میز و صندلی و ۹ هزار جلد کتاب با موضوعات مختلف است.

کتابخانه عمومی سعدآباد نیز با اسکلت بتنی در زمینی با زیربنای ۳۷۵ متر مربع و یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال که عملیات اجرایی آن در سال ۸۶ آغاز شده بود، افتتاح شد.

از دیگر طرح‌های افتتاح شده عملیات روکش آسفالت محور برازجان به گناوه به طول ۲۵ کیلومتر است که با ۱۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال اعتبار به بهره‌برداری رسید.

همچنین در مراسمی جداگانه خوابگاه سلف سرویس پیش دانشگاهی شهید رجایی برازجان در سه طبقه با زیر بنای دو هزار و ۵۰۰ متر مربع و ۱۱ میلیارد ریال اعتبار با امکاناتی نظیر سلف سرویس، آشپزخانه و خوابگاه دانش آموزی افتتاح شد.

کانال احداثی توسط شرکت تعاونی دهیاری‌های بخش مرکزی دشتستان در روستاهای دهقاید، کلل و بنار آبشیرین به‌طول دو هزار و ۸۰۰ متر با پوشش‌دهی آبیاری ۴۶ هزار اصله نخل نیز از دیگر طرح‌های به بهره‌برداری رسیده در این ایام است.

همچنین در مراسمی عملیات اجرایی طرح خط انتقال و فوق توزیع برق ۶۶ کیلوولت وحدتیه، برازجان ۴ در وحدتیه با ۲۵ کیلومتر خط هوایی ۶۶ کیلو ولت دو مداره و ۲۶ میلیارد و ۱۲۰ میلیون ریال آغاز شد.

عملیات اجرایی طرح بزرگ پست انتقال و فوق توزیع به‌ عنوان پست ۶۳و ۲۰ کیلوولت برازجان با مشخصات نصب دو دستگاه ترانسفورماتور هر کدام به ظرفیت ۳۰ مگا ولت آمپر نیز با اعتبار ۴۳میلیاردریال آغاز شد.

فاز نخست مجموعه ورزشی فرهنگی شهید گنجی برازجان نیز با امکاناتی نظیر زمین چمن، فنس کشی، دیوارکشی، تاسیسات برق و مکانیکی با اعتباری افزون بر سه میلیارد و ۴۲۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی آغاز شد.