دنیای اقتصاد - مشهد - فاطمه رمارم: مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بینالود گفت: بر اساس تصمیم دولت باید احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح مسکن مهر در شهر جدید بینالود عملیاتی شود.

نقوی‌زاده گفت: در حال حاضر آماده‌سازی ۳۹ هزار هکتار زمین برای این منظور در شهر جدید بینالود به پایان رسیده و آماده واگذاری به تعاونی‌ها و انبوه‌سازان است.

وی افزود: در همین ارتباط عملیات آماده‌سازی ۸/۳۸ هکتار از زمین‌های دولتی بینالود در قالب طرح کشوری مسکن مهر در اراضی این شهر پایان یافته و تحویل سازندگان اتحادیه‌های مسکن مهر مشهد شده است.

وی کم تحرکی تعاونی‌ها را یکی از دلایل عدم پیشرفت طرح مسکن مهر دانست و گفت : به همین دلیل است که تاکنون از ۱۰ هزار واحد مسکونی که قرار است در این شهر ساخته شود فقط عملیات پی‌ریزی ۹۲ واحد به پایان رسیده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بینالود افزود: برای راه‌اندازی و ساخت و ساز و حل مشکل جلسات زیادی با سازندگان مسکن مهر برگزار شده و در عملیات آماده‌سازی که بر عهده خود تعاونی‌ها بوده نیز کمک‌هایی انجام شد که تا با کاهش هزینه‌ها بتوانند از عهده اجرای تعهداتشان برآیند.

نقوی‌زاده در ادامه گفت: هم‌اکنون شهر جدید بینالود آماده تحویل زمین مناسب به متقاضیان است.

براساس این گزارش شهر جدید بینالود در ۵۵ کیلومتری جنوب غربی مشهد با وسعت ۳۳۰۰ هکتار برای اسکان ۱۳۵ هزار نفر در دامنه کوه بینالود واقع شده است.