بوشهر- دنیای‌اقتصاد: سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح و سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با هدف تبادل و واگذاری اطلاعات جغرافیایی تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی منطقه ویژه با امضای این تفاهمنامه که به امضای موسی سوری، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و امیر سرتیپ دوم ستاد محمدحسن نامی، رییس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح رسیده است، دو طرف در زمینه اجرای طرح پدافند غیرعامل، همکاری تخصصی خواهند داشت.

تهیه و ارائه نقشه‌ها و عکس‌های هوایی مورد نیاز منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، پردازش و تصحیح هندسی تصویرهای برداشته شده، انجام عملیات نقشه‌برداری زمینی، هوایی و دریایی، اجرای عملیات هیدروگرافی و تولید و ارائه تصاویر ماهواره ای مورد نیاز از دو منطقه پارس جنوبی و پارس‌شمالی، از جمله مفاد این تفاهمنامه است.

سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح، طبق این تفاهمنامه علاوه بر عکسبرداری هوایی رقومی از منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس (از تمام سایت های این منطقه) و ارائه و عرضه کتاب و نشریه تولیدی این سازمان، با برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی - کاربردی آموزشی، کارکنان این منطقه ویژه را در زمینه نقشه‌برداری، هیدروگرافی و RS و GIS آموزش خواهد داد. انجام مفاد این تفاهمنامه در زمینه عکسبرداری هوایی و تصاویر ماهواره‌ای، به کارکنان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس کمک می‌کند تا اجرای طرح جامع منطقه ویژه و آمایش سرزمینی، همچنین جانمایی بهتر طرح‌ها و پروژه‌ها، به شکل مناسب‌تر و به روز انجام شود.

همچنین به موجب این تفاهم‌نامه، هر دو هفته یک بار، آخرین تصاویر ماهواره‌ای از محدوده‌های پارس‌جنوبی و پارس شمالی در اختیار سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس قرار می‌گیرد.