دنیای اقتصاد - پنجمین همایش آموزشی گردشگری با هدف آشنایی مسوولان دفاتر مسافرتی با حضور رییس سازمان میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی، در تبریز برگزار شد.

اخوان، رییس هیات مدیره شرکت ایرانگردی مارکوپولو با اشاره به تایید ضرورت‌های برگزاری اینگونه همایش‌ها در پیشرفت و رونق صنعت گردشگری گفت: ‌برگزاری چنین همایش‌هایی فرصت مناسبی برای ایجاد ارتباط بین همکاران شاغل در آژانس‌های مسافرتی مختلف و تبادل اطلاعات روز جهان بین مسوولان و مدیران دفاتر مسافرتی و در نتیجه کسب رضایتمندی بیشترگردشگران است.

وی همچنین تصریح کرد:‌ در این همایش‌ها،‌ فعالان حوزه گردشگری می‌توانند با پیشرفت‌های صنعت گردشگری، روش‌های نوین جذب گردشگر در دنیا آشنا شوند که این موضوع می‌تواند عامل پیشرفت این صنعت در داخل نیز باشد.

اخوان مهم‌ترین دستاورد برگزاری چنین همایش‌هایی را ارتباط چهره به چهره مسوولان و مردم عنوان کرد و افزود: در این همایش‌ها مسوولان دولتی به طور مستقیم از نظرات مردم مطلع شده و می‌توانند با توجه به نیازهای آنها اقدام به برنامه‌ریزی کنند.

وی همچنین از آمادگی واگذاری ۳۰ درصد از سهام هلدینگ مارکوپولو به مدیران دفاتر مسافرتی سراسر کشور خبر داد و پیش‌بینی کرد تبریز اولین خریدار سهام این گروه باشد.

اخوان در ادامه نیز از ارائه پیشنهادی مبنی بر تعیین یک مکان ثابت برای حرکت تورهای گردشی تبریز خبر داد.

ابراهیم زاهدی مدیر داخلی شرکت سفر‌های مارکوپولو نیز در ارتباط با هدف برگزاری این همایش گفت: در این همایش مسوولان فروش آژانس‌های مسافرتی با ویژگی‌های مقصد آشنامی‌شوند تا بتوانند به صورت حرفه‌ای در ارتباط با مقاصد سفر به گردشگران اطلاعات لازم را ارائه کنند.

وی در ادامه نیز با بیان اینکه آموزش، مهم‌ترین زیر ساخت در این صنعت است، گفت: به مبحث آموزش به‌دلایلی توجه کافی نشده و نیاز آموزش‌های ضمن خدمت به شدت احساس می‌شود.

محمد ملکی نیز به عنوان یکی از فعالان قدیمی ‌این صنعت و مدیر اجرایی این همایش در گفت‌وگویی به اهمیت آموزش در این حوزه گردشگری اشاره کرد و افزود: متاسفانه هم‌اکنون آموزش‌های این حوزه به صورت کاملا سنتی است و در صورتی‌که به دنبال پیشرفت در صنعت گردشگری هستیم باید به سمت آموزش‌های آکادمیک و تخصصی حرکت کنیم، تا بتوانیم علاوه بر ارتقای دانش و توانایی کارکنان، درآمد و گردش مالی این صنعت را تا میزان قابل قبولی افزایش دهیم.