دنیای اقتصاد - بندرعباس: معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از پایان عملیات تعمیر گنتری کرین(جرثقیل کانتینری) آسیب دیده در بندر شهید رجایی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوری هرمزگان، محمد رضا پور رجبی در این باره گفت: این گنتری کرین در سال ۸۶ بر اثر برخورد یک فروند کشتی چینی با آن آسیب دید و عملا امکان بهره‌برداری از آن فراهم نبود.

وی در ادامه گفت: پس از مطالعات و بررسی‌های به عمل آمده و به منظور تسریع در راه‌اندازی سایر جرثقیل‌ها عملیات جابه‌جایی و خروج گنتری کرین آسیب دیده از مسیر تردد سایر جرثقیل‌ها و سپس انتقال آن به منتهی الیه شرق اسکله در اولویت قرار گرفت.

پوررجبی اضافه کرد: در همین راستا قرار‌دادی با شرکت ZPMC به مبلغ ۲۵ میلیون دلار منعقد شد که در نهایت پس از یک سال عملیات تعمیر، این جرثقیل به چرخه عملیاتی بندر شهید رجایی افزوده شد.

وی گفت: با توجه به اینکه این جرثقیل مابین جرثقیل‌هایی بود که مشغول بهره‌برداری بودند، بنابراین نیاز بود که این جرثقیل جهت تعمیر از ریل خارج و به سمت شرقی جهت تعمیر هدایت شود که این امر موجب افزایش زمان تعمیر و بهره‌برداری مجدد از آن شد.

پوررجبی در ادامه افزود: این پروژه پس از تحویل موقت و انجام تست‌های لازم، در حال حاضر بدون هیچ مشکلی به کار خود ادامه می‌دهد و تاکنون بیش از ۱۰۰ساعت عملیات انجام داده است.

وی گفت: با فعالیت این گنتری کرین یک هشتم به ظرفیت عملیاتی ترمینال کانیتنری بندر شهید رجایی افزوده می‌شود و در کنار آن می‌توان در جهت رونق ترانشیپ از آن بهره برد.