دنیای اقتصاد - کاشان - سید حسین صدری: معاون خدمات مشترکان و درآمد شرکت آب و فاضلاب کاشان گفت: به دلیل آلودگی سفره‌های زیرزمینی آب کاشان که بر اثر حفر چاه‌های جذبی فاضلاب به وجود می‌آید، نصب انشعاب فاضلاب شهری در این شهر اجتناب‌ناپذیر است.

محمد مسافری از وجود بیش از ۱۵۰ هزار چاه جذبی در شهرستان کاشان خبر داد و افزود: وجود این چاه‌ها آلودگی بخشی از سفره‌های آبی این شهر را در پی داشته است که بر اساس آیین‌نامه عملیاتی شرکت‌های آب و فاضلاب، ساکنان مناطقی که شبکه بهداشتی فاضلاب در آنها به اجرا درآمده است، موظف به خرید انشعاب فاضلاب هستند.

به گفته وی، هم اکنون سیستم فاضلاب شهری شهرک انقلاب آماده بهره‌برداری است و در مرحله بعد، حد فاصل بلوار شهید مطهری تا پارک آیت‌اله مدنی کاشان نیز شامل این طرح می‌شود.

وی، هزینه تمام شده انشعاب فاضلاب مسکونی برای هر واحد را ۲۵۰ هزار تومان برشمرد و خاطرنشان کرد: در صورتی که برای اتصال شبکه فاضلاب شهری به واحدهای مسکونی، نیاز به انجام تعمیرات در این واحدها باشد، شهروندان کاشانی می‌توانند به ترتیب اولویت مراجعه، تا سقف ۱۴ میلیون ریال از تسهیلات بانکی ۱۲ درصد استفاده کنند.

مسافری یادآور شد: فاضلاب بهای واحدهای مسکونی بر اساس ۷۰ درصد آب بهای مصرفی محاسبه می‌شود.

وی در پایان، کاهش آلودگی‌های منابع آبی محدود این شهر، صرفه‌جویی اقتصادی به سبب عدم حفر چاه در واحدهای مسکونی و تجاری، بالارفتن استحکام بناها و استفاده از پساب خروجی تصفیه‌خانه فاضلاب در مصارف صنعتی را از جمله مزایای طرح فاضلاب شهری کاشان برشمرد.