مشهد- زهره الوندی: مدیرکل راه‌آهن خراسان رضوی از افزایش ۱۰ درصدی ظرفیت سرویس‌دهی قطارهای مسافری مشهد در نوروز ۸۹ خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌کنیم امسال با ۱۰ درصد افزایش مسافر مواجه شویم.

محمد‌هادی ضیایی مهر در نشستی با خبرنگاران افزود: در نوروز ۸۸ روزانه با ۸۰ رام قطار با ظرفیت ۴۲ هزار نفر به مسافران خدمات ارائه کردیم که با توجه به پیش‌بینی رشد مسافر در نوروز ۸۹ خدمات را نیز افزایش خواهیم داد.

وی در خصوص افزایش مسیر نیز گفت: بهار امسال به ۱۶ شهر کشور ارتباط ریلی داشتیم که در ایام نوروز ۸۹ این مسیرها به ۲۲ شهر افزایش می‌یابد. وی در خصوص افزایش قیمت بلیت قطار در ایام نوروز نیز گفت: تغییرات خاص و عمده‌ای در خصوص افزایش قیمت بلیت نخواهیم داشت. ضیایی مهر با اشاره به اینکه ۴۲ درصد قطارهای مسافری شبکه ریلی کشور به سمت مشهد در تردد است، گفت: در ایام پیک سال این رقم به بیش از ۵۰ درصد افزایش می‌یابد. وی همچنین با تاکید بر اینکه ظرفیت ایستگاه راه‌آهن مشهد اشباع شده است، تصریح کرد: طرح‌های بلند مدت توسعه ایستگاه مشهد به بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی در ادامه با اشاره به بهره‌برداری از ۳۱ طرح در سی‌ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب در خراسان رضوی نیز گفت: این طرح‌ها با اعتباری بالغ بر ۲۰۱ میلیارد ریال در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.به گفته وی ۱۳ طرح در راستای توسعه و افزایش ظرفیت راه‌آهن مشهد در بهمن امسال با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال نیز به بهره‌برداری می‌رسد.وی در خصوص عملکرد راه‌آهن استان در ۱۰ ماه سال جاری نیز گفت: از ابتدای امسال تا انتهای دی‌ماه ۱۰ میلیون و ۷۵۰ هزار نفر در محور خراسان رضوی جابه‌جا شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۳ درصد رشد داشته است.وی خاطرنشان کرد: در بخش جابه‌جایی بار نیز طی ۱۰ ماهه اخیر رشد ۳۳ درصدی را شاهد بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد محور ترانزیتی کشور از طریق مرز سرخس است، تصریح کرد: از ابتدای امسال دو میلیون و۸۷۰ هزار تن کالا در محور سرخس جابه‌جا شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۲ درصد رشد داشته است. وی ادامه داد: از رقم ذکر شده ۶۲۴ هزار تن صادرات به کشورهایCIS بوده و یک‌میلیون و۱۲۰ هزار تن نیز واردات از این محور بوده است.