دنیای‌اقتصاد - اراک - مجید نیک‌عهد: تغییر قیمت کالا‌ها بعد از اجرا شدن قانون هدفمند کردن یارانه‌ها در کشور امری کاملا طبیعی است.

مشاور وزیر و سخنگوی وزارت بازرگانی که در جمع خبرنگاران استان مرکزی به تشریح اهداف طرح اشاره می‌کرد با بیان این مطلب گفت: افزایش قیمت‌ها بر اساس پیش‌بینی ما پس از اجرا شدن طرح به دو صورت مقطعی، و غیرمقطعی اتفاق خواهد افتاد که دولت برای مقابله با افزایش غیرمقطعی با تزریق کالای مورد نظر به بازار با استفاده از یارانه دولتی قیمت را به سوی مقطعی شدن هدایت خواهد کرد.

علیرضا شجاعی‌فر در پاسخ به پرسش خبرنگار ما در رابطه با ساز و کارهای نظارتی و سقف رقم منطقی و غیرمنطقی افزایش هر کالا گفت: کمیته‌ای متشکل از بازرگانی و اصناف در حال بررسی و محاسبه هستند و هنوز میزان افزایش هر کالا مشخص نشده و در بحث نظارت نیز امیدواریم با افزایش حجم نظارتی با کمک خود اصناف از هرگونه اجحاف به جامعه مصرف‌کننده جلوگیری کنیم. سخنگوی وزارت بازرگانی هدفمند کردن یارانه‌ها را با ذخیره‌سازی ۱۳ قلم کالا شامل گوشت، مرغ، تخم‌مرغ، شیر خشک، پنیر، کره، عدس، ماکارونی، روغن نباتی، کره نباتی و برخی از حبوبات توسط عوامل توزیع در بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: این عوامل شناسایی و مذاکراتی با آنان انجام شده و برای بحث ذخیره‌سازی تسهیلاتی نیز به آنان پرداخت می‌شود. شجاعی‌فر در رابطه با اینکه چه تضمینی برای پیشگیری از احتکار کالاهای مورد بحث و دیگر کالا‌ها وجود دارد، تصریح کرد: کمیته‌هایی در حال پیشگیری برای نظارت هستند و امیدواریم که این اتفاق نیافتد؛ چرا که در شناسایی مباشران که در امر ذخیره‌سازی دخالت دارند کنترل و نظارت وجود دارد. شجاعی‌فر درخصوص تقسیم‌بندی دهک‌ها و خوشه‌ها همچنین میزان تعیین شده برای هر دهک گفت: تقسیم‌بندی بر اساس اطلاعات و داده‌های افراد از موفقیت و شرایط زندگی آنها است.