دنیای اقتصاد - بیرجند- محمد قربانی: مدیرعامل شرکت کویرتایر اجرای طرح توسعه در این کارخانه را یک الزام دانست و بر اجرای هر چه سریع‌تر آن تاکید کرد. به گزارش روابط عمومی شرکت کویرتایر؛ مهندس علیرضا انصاری در جریان بازدید نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند از این واحد با بیان اینکه تاکنون اقدامات و پیگیری‌های متعدد در جهت اجرای طرح توسعه این کارخانه صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: این طرح اردیبهشت ماه سال جاری برای تخصیص سهمیه ارزی به شورای اقتصاد ارسال شده است.مدیرعامل شرکت کویرتایر سهمیه ارزی مورد نیاز برای اجرای این طرح را حدود ۵۵ میلیون یورو عنوان کرد و گفت: تاکنون تمام تلاش و توان خود را برای پیگیری این طرح به کارگرفته ایم. وی نیاز تایر کشور در افق چشم‌انداز ۲۰ ساله را ۹۰۰ هزار تن اعلام کرد و گفت:هم اکنون ظرفیت‌های نصب شده توان تولید و تحقق ۲۴۰ هزار تن تایر در کشور را دارد.

وی ورود تایرهای خارجی را از مهم‌ترین مشکلات صنعت تایر کشور دانست و بیان کرد: تاکنون نیمی از کارخانه‌های تایرسازی در کشور دچار بحران اند شده که در صورت استمرار این اقدامات سایر کارخانجات نیز در فروش محصولات خود با مشکل مواجه خواهند بود.

مهندس انصاری با بیان اینکه کارکنان این مجموعه تمام توان خود را در جهت ارتقای کمیت و کیفیت محصولات تولید شده به کار گرفته‌اند، تصریح کرد: چنانچه طرح توسعه اجرا نشود به آینده این مجموعه خوش بین نیستیم.

تولید ۱۳ درصد از تایر کشور

مهندس محمد حسن کمیلی، مدیر کارخانه نیز در جریان این بازدید اعلام کرد: با همت متخصصین و کارگران زحمتکش حدود ۱۳درصد از کل تایر تولیدی کشور در کویرتایر تولید می‌شود. وی با بیان اینکه افتخار می‌کنیم که بیش از ۲۱ درصد از کل تایرهای مورد نیاز صنعت خودرو و کشور را تامین می‌کنیم، افزود: کویرتایر به‌رغم مشکلاتی که در بخش صنعت وجود دارد از واحدهای نمونه کشور بوده که طی دو، سه سال گذشته همواره با راندمان حدود ۹۷درصد ظرفیت ماشین‌آلات نصب شده خود تولید کرده است. وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲ میلیون حلقه انواع تایر رادیال و بایاس در این کارخانه تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۹ درصد رشد داشته است. وی در پایان با تاکید بر این نکته که اجرای طرح توسعه در کویرتایر به دلیل اقتصادی‌تر شدن ظرفیت‌های شرکت و امکان استفاده از تکنولوژی‌های جدید، دیگر یک انتخاب نبوده، بلکه یک ضرورت قطعی است ابراز امیدواری کرد: با همت پرسنل این مجموعه و مساعدت‌ها و حمایت‌های مسوولان استان و کشور این مهم هر چه سریع‌تر تحقق یابد.

کویرتایر از افتخارات است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند نیز در جریان این بازدید گفت: نام کویرتایر که با استحکام، قوت و زیبایی همراه است باید بیش از پیش حمایت و تقویت شود تا به عنوان یک سکوی اقتصادی قوی در منطقه سرافراز باشد. حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر علی رضایی بیرجندی در بازدید از بخش‌های مختلف این کارخانه و در اجتماع کارگران این مجموعه گفت: امروز توفیق یافته‌ام تا کار ارزشمند و زیربنایی که در استان شکل گرفته است را ببینم. وی با اشاره به اجرای طرح توسعه به عنوان یکی از الزامات حیات و بقای این مجموعه اظهار امیدواری کرد: با تمام توان اجرای طرح توسعه این کارخانه را به عنوان یک عضو از این مجموعه دنبال خواهم کرد تا این کار بزرگ هرچه سریع‌ترعملیاتی شود.