دنیای اقتصاد - گردهمایی و کارگاه آموزشی دو روزه برای توسعه ایرانگردی در هتل آزادی خزر برگزار شد.

در این همایش که با حضور نمایندگان آژانس‌های مسافرتی کل کشور برگزار شد، محیطی فراهم شد تا دست‌اندرکاران خدمات گردشگری در محیطی تخصصی، سوابق کاری یکدیگر را بررسی کنند. اخوان ، ‌رییس هیات مدیره شرکت ایرانگردی مارکوپولو به عنوان برگزارکننده این گردهمایی، ‌در این باره گفت: از آنجا که در کشور، آژانس‌ها هم وظیفه اجرای تور را بر عهده دارند و هم بازاریابی و فروش آن را، ‌این گروه قصد دارد بخش ارائه و اجرای تورها را بر عهده بگیرد، ‌بدون اینکه در بخش فروش، ‌ارتباط مستقیم با مسافران داشته باشد. در این صورت آژانس‌های مسافرتی به عنوان دفاتر فروش، ‌بسته‌های سفر پیشنهادی را به مسافران ارائه خواهند کرد و مارکوپولو به عنوان یک اجراکننده عمده،‌ تورها را اجرا خواهد کرد.

امیرحسین جعفری، مدیر عامل این شرکت نیز‌ همکاری با مارکوپولو را گامی‌در جهت رشد ایرانگردی می‌داند.

وی گفت: بسته‌های سفر به تمامی‌ استان‌های کشور در مارکوپولو طراحی و به دفاتر ارائه خدمات گردشگری، ‌ارسال شده‌اند. آژانس‌ها می‌توانند در هر فصل و هر زمان، تورهای مناسبی را به مسافران ارائه کنند و دیگر نگران برگزاری یا عدم برگزاری تورها نباشند.

بر اساس این گزارش در این سمینار مدیران مجموعه مارکوپولو نیز در خصوص فعالیت‌های بخش‌های مختلف این شرکت صحبت کردند. علیرضا کاظمی‌،‌ نماینده آژانس آریوگشت شیراز نیز در این گردهمایی گفت : اجرای تورها به صورت عمده، ‌هزینه عملیاتی تور را کاهش می‌دهد. به علاوه قدم مثبتی است برای پیشرفت آژانس‌های نوپا که هنوز توانایی برنامه‌ریزی و عرضه تور را ندارند.

کاظمی گفت: اگر ایده مارکوپولو خوب اجرا شود، ‌ما دیگر فصل کم سفر و پرسفر نخواهیم داشت و گردشگران به ایرانگردی خواهند پرداخت.