افتتاح 1500 مسکن مهر در هرمزگان طی دهه فجر

دنیای‌اقتصاد- بندرعباس- نسترن جعفرپور: وزیر مسکن و شهرسازی گفت: گزارش‌های کارشناسی و مشاهدات میدانی نشان می‌دهد که هرمزگان یکی از پنج استان پیشرو کشور در اجرای طرح مسکن مهر است. مهندس علی نیکزاد در بازدید از طرح‌های در حال اجرای مسکن مهر در شهرک پیامبر اعظم (ص) بندرعباس افزود: ۳۵ هزار نفر در این استان واجد شرایط مسکن مهر هستند که به تمامی آنها زمین اختصاص داده شده و از این تعداد برای ۲۵ هزار واحد، پروانه ساختمانی صادر شده و ۱۲ هزار واحد نیز در مرحله پی‌ریزی هستند.

وی ادامه داد: تاکنون بالغ بر یکهزار میلیارد ریال از تسهیلات در نظر گرفته شده برای طرح مسکن مهر در هرمزگان جذب شده و در دهه فجر امسال یکهزار و ۵۰۰واحد مسکونی این طرح در استان افتتاح می‌شود. نیکزاد، تعداد واجدان طرح مسکن مهر در سراسر کشور را یک میلیون نفر اعلام و خاطرنشان کرد: تاکنون با ۵۲۵هزار نفر از واجدین شرایط قرارداد بسته شده و برای بیش از ۴۴۰ هزار واحد نیز پروانه ساختمان صادر شده و ۲۰۰ هزار واحد نیز در کل کشور عملیات پی‌ریزی را انجام داده‌اند.

وی، در پاسخ به پرسشی درباره تعداد افراد انصراف داده از طرح مسکن مهر گفت: دولت شرایط بسیار آسانی را برای خانه‌دار شدن مردم ایجاد کرده و افرادی که درصدد انصراف از این طرح هستند در حقیقت هیچ عزمی برای خانه‌دار شدن ندارند.

وزیر مسکن و شهرسازی همچنین در مراسم معارفه رییس جدید سازمان مسکن و شهرسازی هرمزگان گفت: تجربه نشان داده هرگاه مدیران فعالیت و مشکلات خود را با صداقت برای مردم بیان کنند، از سوی آنان مورد پذیرش قرار می‌گیرد.

نیکزاد در ادامه مسکن را بالاترین نیاز مردم دانست که در کنار مساله اشتغال پیش از آنکه یک سوژه اقتصادی باشند از جمله موضوعات امنیتی، فرهنگی و اجتماعی محسوب می‌شوند.

وزیر مسکن و شهرسازی ادامه داد: فعال شدن بخش مسکن موجب خروج از رکورد اقتصادی و ایجاد تکاپو در سایر بخش‌ها می‌شود.

حسین هاشمی، استاندار هرمزگان نیز در این مراسم گفت: برای خانواده‌ها اشتغال و مسکن از دغدغه‌های مهم است.

هاشمی تختی با اشاره به حضور وزیر مسکن و شهرسازی در بندرعباس خاطرنشان کرد: در این سفر برخی از آخرین گره‌های باقیمانده از طرح مسکن مهر در هرمزگان گشوده شد و مسائلی همچون زمین، پرداخت تسهیلات و تامین زیرساخت‌های آب و برق مورد بررسی قرار گرفته و تدابیر مناسبی برای آنها اتخاذ شد.

در سفر وزیر مسکن به استان هرمزگان همچنین، ساختمان اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری هرمزگان به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان در این مراسم گفت: این ساختمان در زمینی به مساحت سه هزار مترمربع و زیربنای یک هزارو ۵۲۶ متر مربع بنا شده است. مهدی دریانورد افزود: برای ساخت این ساختمان که در طراحی آن از معماری سنتی وبومی منطقه الهام گرفته شده، هشت میلیارد ریال هزینه شده است. وزیر مسکن از مراحل ساخت کتابخانه مرکزی بندرعباس نیز بازدید کرد.

مهندس نیکزاد در جریان این بازدید از این پروژه با اظهار رضایت از اجرای پروژه‌های فرهنگی در شهر بندرعباس یادآور شد: ساخت و اتمام اینگونه پروژه‌ها از اولویت‌های وزارت مسکن و شهرسازی است.

بنا به اظهار وی، اعتبار در نظر گرفته شده برای کتابخانه مرکزی بندرعباس ۷۰ میلیارد ریال است که تاکنون هشت میلیارد ریال آن هزینه شده است.

وی زیربنای این بنای فرهنگی را هفت هزار متر مربع و مساحت آن را پنج هزار متر مربع اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: این طرح ظرف ۳۶ ماه به بهره‌برداری برسد.