دنیای اقتصاد - سنندج - اسرین مقصودی: مدیرعامل گروه صنعتی بارز گفت: با توجه به اینکه افزایش تولید خودرو نیاز به افزایش تولید لاستیک را به دنبال دارد، کارخانه لاستیک کردستان نیز در راستای چشم‌انداز آینده بازار مصرف کشور ایجاد می‌شود.

عباس عباسی‌ ابیانه، با بیان اینکه در حال حاضر مصرف لاستیک سواری در کشور ۱۲ میلیون حلقه است، اظهار کرد: این میزان در پنج سال آینده به ۱۸ میلیون حلقه می‌رسد و این نیاز به افزایش تولید دارد.

وی ایجاد یک کارخانه جدید در کرمان و دو فاز توسعه‌ای را از اقدامات گروه صنعتی بارز در سال جاری دانست و افزود: ساخت کارخانه لاستیک بارز کردستان نیز در راستای همین چشم‌انداز و نیاز بازار به لاستیک است.

عباسی از صنعت لاستیک به عنوان یک صنعت با تکنولوژی بالا در دنیا نام برد و اضافه کرد: گروه صنعتی بارز در ایران نیز صاحب فناوری تولید لاستیک‌های سبک و سنگین است و از پشتوانه‌های مناسبی در زمینه اجرا و توسعه این کارخانه‌ها در کشور برخوردار است.

مدیرعامل گروه صنعتی بارز همچنین پشتوانه تیم تخصصی و مرکز تحقیقات و توسعه‌ای و بازار رو به رشد جهانی و در اختیار داشتن نوع پیشرفته لاستیک رادیال را از انگیزه‌های ایجاد کارخانه کردستان عنوان کرد و اذعان کرد: این کارخانه در نزدیکی شهرک صنعتی دهگلان ساخته می‌شود.

عباسی ۳۰ درصد از سرمایه‌گذاری این کارخانه را آورده سرمایه‌گذاران و ۷۰ درصد دیگر را تسهیلات ارزی و ریالی بانکی دانست و افزود: استانداری کردستان نیز در تامین زیرساخت‌های آن سرمایه‌گذاران را حمایت می‌کنند.