دنیای اقتصاد - اهواز - کیوانه گرجی: استاندار خوزستان بر تعادل بخشی اعتبارات در شهرستان‌ها و سطح استان تاکید کرد و گفت: اعتبارات فرهنگی سفر دولت به خوزستان علاوه بر اعتبارات فرهنگی است که دستگا‌ه‌ها از منابع ملی و استانی دریافت می‌کنند.

دکتر حجازی در نشست شورای فرهنگی استان افزود: دستاورد سومین سفر دولت به خوزستان با ۲۴ مصوبه فرهنگی در مجموع با اعتباری معادل ۱۰۰ میلیارد تومان به عنوان هزینه فرهنگی است که سالانه به شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تزریق می‌شود و به هیچ عنوان در زیر ساخت‌های فرهنگی هزینه نخواهد شد. وی آغاز اجرای مصوبات را آغاز سال ۸۹ دانست. وی با بیان اینکه نباید تعهدات ملی سازمان‌ها در قالب مصوبات سفر هیات دولت گنجانده و اجرایی شوند، افزود: قرار نیست برخی طرح‌های وزارتخانه‌ای در قالب مصوبات سفر هیات دولت اجرایی شوند؛ باید کاری کرد که علاوه بر اعتبارات ملی، اعتبارات مورد نیاز اجرای مصوبات نیز جذب شوند.

حجازی افزود: یکی از مشکلات استان خوزستان در سال‌های گذشته، عدم پیگیری طرح‌های ملی استان است، اگرچه در دو سال اخیر، اقداماتی آغاز شده است ولی هنوز جای کار دارد و باید برای پیگیری مصوبات اعتبارات لازم اختصاص یابد. وی ادامه داد: در این میان مسوولان استانی نباید به سمتی بروند که پیشنهادها و طرح‌های ملی را در قالب مصوبات سفر هیات دولت به استان ارائه و مطرح کنند. حجازی از همه دستگا‌ه‌های اجرایی به خصوص آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها خواست تا به منظور بهره‌مندی علاقه‌مندان از این ظرفیت‌ها و امکانات، انحصار‌گری را کنار گذاشته و امکان استفاده علاقه‌مندان از این امکانات را فراهم کنند.