دنیای‌اقتصاد- بوشهر: رییس سازمان صنایع و معادن استان بوشهر گفت: کمبود سرمایه در گردش اجرای طرح‌های آمایش صنعتی و معدنی را در این استان با کندی مواجه کرده است.

اسماعیل مرحمتی در نشست کمیسیون ویژه آمایش صنعتی و معدنی استان بوشهر افزود: پیگیری نکردن به ‌موقع برخی از متقاضیان برای تکمیل مدارک لازم در بانک‌عامل و روند طولانی پیگیری طرح‌ها در بانک صنعت و معدن برای دریافت تسهیلات لازم به منظور جبران کمبود نقدینگی از دیگر عوامل کندی روند اجرای این طرح‌ها به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: تاکنون نشست‌های متعددی در خصوص پیگیری رفع مسائل و مشکلات طرح‌های آمایش در استان بوشهر تشکیل شده است که امیدواریم با اجرای مصوبات این نشست‌ها بخشی از مشکلات این طرح‌ها مرتفع شود.

مرحمتی در خصوص برنامه‌های این سازمان برای دهه مبارک فجر امسال نیز اظهار کرد: در دهه مبارک فجر عملیات اجرایی پنج طرح آمایش صنعتی و معدنی در این استان آغاز می‌شود.

وی بیان کرد: این طرح‌ها از محل طرح‌های آمایش صنعت و معدن و با مجموع سرمایه‌گذاری ۴۶۳میلیارد ریال با هدف ایجاد اشتغال برای ۵۰۵ نفر صد اجرا خواهند شد.

مرحمتی اضافه کرد: این طرح‌ها در زمینه تولید کشتی و تعمیر و نگهداری، بسته‌بندی خرما، آهک و کربنات کلسیم هستند.

در این نشست مقرر شد تکلیف طرح‌های بلاتکلیف مشخص و طرح‌هایی که تاکنون متقاضیان آنها مراجعه نکرده‌اند پس از استعلام از بانک صنعت و معدن از لیست طرح آمایش حذف و طرح‌های جدید جایگزین آنها شود.